Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


LaYakkAh aKu???

       Nilai wanita bukan terletak pada pakaiannya yang menonjol, berhias diri untuk memperlihatkan kecantikannya, tetapi hakikatnya ialah pada kesopanan, rasa malu dan keterbatasan dalam pergaulan. Wanita solehah itu adalah wanita yg tegar menjaga maruahnya,serta apa yang lahir dari dirinya, dari hujung rambut hingga hujung kaki, termasuklah wajahnya, suaranya, senyum tawanya, jalannya,tulisannya hatta namanya sekalipun, wajahnya bukan aurat,tapi ada kalanya ia menjadi aurat. Allah melarang wanita beriman menunjukkan perhiasannya,kecuali apa yang telah zahir daripadanya.Suaranya bukan aurat, tapi ada kalanya ia menjadi aurat. Wanita yang memahami erti kesolehan tidak akan melembutkan suaranya di hadapan ajnabi, kerna memahami perintah Allah s.w.t padanya


      Bila aku lihat gambar-gambar di atas ni..aku terasa suatu perasaan yang aku sendiri tidak pasti perasaan tu..tp yang psti..
Aku teringin sangat menjadi muslimah seperti ini..tp layakkah aku??
jika nk dibandingkan diri ku dengan muslimah-muslimah di gambar ni bagaikan langit dengan bumi..ermm..mudah-mudahan aku dapat memperbaiki diri yang hina ini..dan aku mampu menjadi seorang muslimah sejati..