Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


SaLaM mAaL HiJrAh

Assalamualaikum...
Semalam kita telah menyambut tahun baru bagi semua umat islam..
Syukur Alhamdullilah aku masih berpeluang menyambut Maal Hijrah tahun 1433H.

Semalam aku terima tiga ucapan dari teman-teman ku..Trima kasih kawan kerana mendoakan aku..

Syafiq : semoga dirahmati oleh Nya..


Azam : " Ya Allah ini tahun baru yang sesungguhnya telah mendatangi kami,kami memohon kpada engkau pemeliharaan padaNya daripada syaitan yang direjam,kami memohon pertolongan dari nafsu yang banyak mendorong kami kepada kejahatan dan kami memohon kepada engkau untuk melakukan sebnarang perkerjaan yang boleh mendekatkan diri kami kepada engkau Ya Allah..  
aku harapkan semperna tahun baru ini aku lebih mendekatkan diri pada Dia..
aku terasa seolah-olah aku jauh dariNya..Tuhan yang merubah keadaan,ubanhlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan dan kurniaan engkau,wahai Tuhan Ynag Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. "


Aiman : Mulakan tahun baru dengan azam yang baru dan sama-sama berusaha untuk berubah menjadi yang lebih baik..InsyaAllah..

Mungkin bagi korang ini hanya sekadar ucaan yang biasa-biasa saja..tapi bagi aku ucapan-ucapan yang aku terima sangat bermakna buat aku.. Ini merupakan doa dari sahabat-sahabat buat sahabatnya sendiri dan aku doakan buat kita semua "Semoga tahun baru ini menjadi lembaran baru untuk menuju jalan kebaikkan buat kita dan semoga setiap terbit mentari Allah memperbarui iman kita..amin.. "


Aku sangat mengharapkan semperna tahun baru ini aku dapat berubah diri ku ini menjadi lebih baik, selama ni aku merasakan yang aku semakin jauh dariNya dan aku tak nak semakin jauh dari Pencipta aku sendiri..
mudah-mudahan aku dapat memperbaiki diri ini menjadi seorang muslimah sejati dan Aku sangat memerlukan bantuan Mu..


Ya Allah..bantulah hamba mu ini,dekatkan lah diri ku ini dengan Mu..
Aku tidak mahu jauh dari rahmat Mu YA Allah..Sesungguhnya aku sangat memerlukan pertolangan dari Mu dan perlindungan dariMu daripada syaitan laknatullah..Bantulah aku,insan yang lemah ini Ya Allah..