Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


DuHai hAti...

Assalamualaikum...

        Semenjak dua menjak nie ku rajin betul post entry kan..hehehe..maklum la bila bosan-bosan tu aku create la something or aku baca something boleh muhasabah diri ku ini..yela aku ni bukannya baik sangat,ilmu pun tidaklah banyak sangat hanya sekadar cukup-cukup makan saja.. Sebab itulah aku suka menjelajah blog orang lain terutamanya blog yang mempunyai message2 yang berguna buat insan. Aku pling suka baca blog yang ada kaitannya dengan remaja+cinta. Bagi aku bila kau baca blog jenis2 macam ini mungkin dapat mengelakkan diri aku dari terjerumus dalam percintaan yang tidak halal di sisi-Nya..
Tidak aku nafikan kadang-kadang tu aku rasa bosan,sunyi sebab tak ada insan yang nak borak2 dengan aku.
Tapi bila aku fikir-fikirkan semula ada hikmah ini semua terjadi..


1- Aku tak perlu habiskan kredit aku untuk message dengan lelaki hanya sekadar untuk borak2 kosong saja..
2- Aku dapat mengelakkan hati aku ini dari terus hanyut dalam sesuatu hubungan yang belum tentu hubungan itu berakhir dgn PERKAHWINAN..
3- Aku dapat menyelamatkan diri aku dari terus melakukan dosa,walaupun aku tahu aku terlalu banyak dosa terhadap DIA dan kerana itu lah aku ingin mengelakkan diri dari perhubungan antara laki & perempuan.


dan lain-lain lagi.. banyak perkara yang boleh kita elakkan daripada perhubungan diantara lelaki & perempuan. Semoga ALLAH memelihara diri dan hati ku ini daripada perasaan RINDU,CINTA & SAYANG yang bukan untuk suami ku.. dan biarlah perasaan2 ini menjadi milik suami ku yang sah untuk ku =)

Aku tak minta yang SOLEH,sebab aku bukannya SOLEHAH sangat..
Aku tak minta USTAZ,sebab aku bukannya seorang USTAZAH..
Nak minta yang HENSEM,aku bukanlah seorang insan yang CANTIK,cukup sekadar sedap mata memandang..

Cukuplah sekadar yang MEMAHAMI & MENERIMA ku seadanya
Cukuplah sekadar yang ada AGAMA dihati dan mengamalkannya serta sama-sama mencari jalan menuju ke SYURGA yang hakiki..


Duhai perasaan..
sabarlah dikau menantikan seorang
insan yang bakal meyunting mu
menjadi permaisuri hidupnya..
Janji Allah pasti akan terlaksana..insyaAllah..