Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


dYe tEmAn kU..

Assalamualaikum...

Apa tu teman??

apa tu kawan?

Dan apa tu sahabat?
Tiga perkataan yg b’beza mknnanya tapi kita semua ada ketiga-tiga tu kn.. begitu juga dengan aku.
Aku ada ramai kawan tapi aku tak tahu mana satu sahabat dan mana satu kawan.
Terlalu sukar untuk ku ungkapkan kata-kata mengenai teman-teman ni sebab aku sendiri belum mampu untuk menjadi seorang sahabat yang baik untuk teman-teman ku yang lain.
                Sahabat itu anugerah yang tidak ternilai buat insan yang bergelar manusia. Dan bagi aku dalam hidup seseorang sangat memerlukan teman walaupun cuma seorang. Sukar untuk kita mencari seorang teman yang sentiasa disisi kita saat suka dan duka. teman bergembira senag untuk dicari tapi teman yang berduka sukar untuk temui. Melangkahnya aku di alam universiti ini aku temui ramai kawan-kawan dan aku juga menpunyai teman-teman yang sentiasa bersama-sama dengan ku. Fiezah,Miera,Qiba dan Afie mereka merupakan teman seperjuanganku. Kami berjuang bersama-sama untuk menjadi yang terbaik diantara yang terbaik dan dalam masa yang sama kami saling membantu dari segi pelajaran mahupun soal pribadi.
                Aku ingin jadi seorang sahabat bukannya kawan tapi mampukah aku??? tepuk dada tanya hati,jawpannya ada pada diri ku sendiri. kehilangan seorang teman mahupun kawan sangat menyakitkan dan aku sendiri tak sanggup untuk kehilangan teman-teman ku kerana aku terlalu sayangkan persahabatan yang terjalin diantara kami. Dan aku harap Allah jauhi kami dari persengketaan dan iri hati sesama sendiri. Akau sangat berharap persahabatan aku dengan mereka terus berkekalan sehingga ke akhir hayat kami.




"Teman yang baik adalah teman yang sentiasa menasihati temannya melakukan kebaikan & mengjauhi kemungkaran. "