Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


hEbaT CinTa mU TemaN

Assalamualaikum...

      Hye blog (!) malam yang sunyi ini,waktu seperti ini..aku msih belum tidur lagi sebab ape? Sebab aku tengah borak2 dengan member aku kat skype,macam2 yang kami bualkan sampailah satu saat ni aku terima berita pasal member classmate aku dulu "koma" (!). Bayangkan bila aku dapat berita tu jantung aku mcm nak luruh,terkejut gler aku. Tapi syukur alhamdulillah bila aku baca blog dia rupa2nya hanya accident,aku xtau la teruk ke tak xcident tu tapi dia cakap masuk paper,so aku xtau betul ataupun tak atau sekadar untuk menarik perhatian "bf" dy. Boleh aku katakan kebanyakkan yang dia post dalam blog dia tu banyak pasal pakwe dia. Dia terlalu taksub menyayangi pakwe dia tue. Macam tak percaya apa yang dia post dalam blog dia tu adalh dia sebab selama aku kenal dia,dia tidaklah sejiwang itu dan aku rasa dia bukan jenis perempuan yang terlalu taksub dengan cinta. Bila kau baca blog dia tu aku rasa seolah-olah dia hilang pedoman hidup dan dalam blog dia tu seolah-olah ada unsur ungutan untuk membunuh diri dalam blog yang dia post tue.


     MasyaAllah...sungguh aku tidak menyangka bahwa dia sanggup melakukan perkara sebegitu hanya kerna cintanya di tolak oleh pakwe dia. Sungguh dasyat penangan cinta lelaki tersebut dan sungguh bertuah lelaki itu kerna dia disayangi oleh gadis yang benar2 mencintai dirinya tapi sayang...bagi aku cinta yang gadis itu hulurkan bukanlah cinta yang sebenar2nya.. Kalau benarlah member aku tu sayangkan lelaki itu dia tak akan sanggup melakukan perkara2 yg boleh membuatkan lelaki itu rasa serba salah. Sedarlah wahai teman ku jangan biarkan diri mu diselubungi dengan prasaan yang terlalu taksub dengan cinta manusia ini. Cinta seperti ini akan menhanyutkan diri mu.. Bangkitlah teman ku, lihat disekeliling mu..ramai teman2 yang menyayangi, engkau tidak bersendirian.. Mintalah ketenagan dari Illahi, InsyaAllah kau akan memperolehinya =)


      Benarlah kata orang "cinta itu tidak buta,tetapi insan yang bercinta itulah yang buta sebenarnya". Bagi aku cinta itu indah jika kita bijak menghulurkan cinta itu kepada insan yang benar2 mencintai diri kita dan tahu menilai keikhlasan cinta kita. Usahlah terlalu bersedih jika kita terlepas insan yang kita sayangi mungkin Allah ingin memberikan kepada kita insan yang lebih baik buat kita,setiap yang berlaku ada sebab kenapa ianya terjadi dan sebab itu hanya Allah saja yang mengetahuinya kerna sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui.


Sejauh mana kita merancang..
Sedalam mana kita mencintai seseorang...

Sesetia mana kita terhadap insan itu..
Jika tidak tercatat dia bukan tercipta untuk kita..

kita tetap tidak akn bersatu dengan dia..

"Teman...semoga engkau sedar akan kata-kata yang kau coretkan dalam blog mu..dan aku amat berharap agar engkau tidak tekad untuk melakukan perkara seperti yang engkau perkatakan dalam blog mu itu. Teman...mungkin insan ynag engkau sayang saat ini bukanlah yang terbaik buat mu, semoga engkau dipertemukan dengan insan yang benar2 menghargai cinta yang engkau hulurkan itu..bukalah pintu hati mu buat insan yang sudi menghulurkan cintanya buat mu.."