Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


aNdAi bEluM wAktUnYa...

Assalamulaikum..

     Bukan aku tidak pernah jatuh cinta, dan bukannya aku serik untuk jatuh cinta lagi tapi aku sedang belajar untuk sedaya upaya mengelakkan diri aku dari jatuh hati pada insan yang belum tentu menjadi yang halal buat ku.. Cukuplah kisah lalu dan aku akn jadikannya sebagai kenangan hidupku.. Terima kasih Ya Allah...kerna Engkau telah mneyelamatkan aku dari Cinta yang tidak Engkau Redhai..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ya Allah...
jika masanya belum tiba
jangan izinkan aku untuk jatuh cinta.
Engkau berilahlah aku pertunjuk-Mu
tuntunlah hati ku ini agar aku sentiasa 
berada dijalan-Mu..
Jauhkanlah aku dari kemaksiatan
jauhkanlah aku dari cinta yang
boleh menjerumuskan aku ke lembah kemaksiatan
dan jauhkanlah aku dari perkara yang Engkau murkai
agar aku dapat menjaga diriku..

Ya Allah jika aku jatuh cinta
izinkanlah aku menyentuh hati insan
yang cintanya bertaut pada-Mu
agar aku tidak terjerumus pada cinta nafsu..
dan Kau hadirkanlah seorang insan
yang mencintai aku kerna cintanya terhadap-Mu
dan janganlah dia mencintaiku melebihi
cintanya terhadap-Mu..



Tetapi jika ini bukan masanya lagi..
peliharalah hati ku ini dari cinta yg
yang boleh melalaikan aku kepada-Mu..
Engkau hadirkanlah seorang insan
yang benar-benar mencintaiku
kerna cintanya terhadap-Mu..
serta dapat membimbing ku ke jalan-Mu..
Aminn...