Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


BeRikAnlaH kAmi kEkUaTan...

Assalamualaikum...

      Tak sabarnya aku nak balik rumah tnggal bbrapa hari je lagi untuk aku menjejakkan kan kaki ku di rumah ku yang tercinta..hehehe.. wait for me ye XD
Sejak akhir-akhir nie aku agk bzy dengan assignment dan tak kurang juga dengan rivision untuk mid term anik cuti nie..ermmm...penat2,pening2,mals2..sumanya bercampur baur! Serius aku cakap aku masih belum bersedia lagi untuk exam mid term nie,terlalu cepat..mcm tak percaya je tnggl lagi sebulan lebih je lagi untuk final exam!!
Ya Allah..terlalu cepat masa berlalu. Aku risau sangat aku tak dapat pointer yang bagus sem 2 nie, aku rasa subjek sem 2 nie sukar untuk aku faham dan aku tak rasa yang aku faham semua subjek yang lec terangkan pada aku. Sungguh aku belum bersedia lagi untuk exam mid term nie. Dan cuti ni pon aku xterasa cuti pon dengan nak siapkan assigment mathnye dengan rivision nye..fuhhhh..parah2!!
 Ya Allah..engkau berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala perkara yang terasa beban bagi ku dan berikanlah aku kesabaran menghadapi ini semua..aminn..



      Walaupon sekarang nie tengah bzy tapi aku tetap bersyukur sebab sorang demi sorang sahabat aku berubah kearah kebaikkan. Seronokkan kalau kita lihat sahabat kita sendiri berubah,aku rasa seronok sangat2 dan aku harap perubahan yang berlaku ni bukanlah sekadar berubah sementara saja biarlah sahabat2 ku ini sentiasa istiqomah dalam melakukan perubahan yang positif. Aku pun tak nak ketinggalan dalam melakukan perhijrahan ini dan aku sentiasa berusaha untuk berubah.  Anda bila lagi??? =)
Tak rugi pun kita berubah,berubah untuk kebaikkan kita sendiri,Allah suka tau !!
Tak aku nafikan memang susah untuk kita melakukan perubahan lagi2 ini melibatkan pandangan orang disekeliling kita tapi yang susah tu lah yang memberi kebaikkan pada diri kita. Ingat..Allah sentiasa membimbing hati2 insan yang ingin berhijrah kearah kebaikkan dan pintu taubat sentisa terbka untuk hamba2-Nya... Kalau dah tak tahu sangat nak mula dari mna untuk berubah,first sekali ubah dari segi pemakaian kita sebab  melalui pemakaianlah orang lain menilai diri kita macam mana. Kalau dulu kita suka pakai pakaian ketat2,sekarang pakailah baju yang tidak menampakkan susuk tubuh kita. Nah...dari situlah kita perlu ubahkan persepsi masyarakat terhadap kita.tak perlulah berubah secara drastik kalau tak mampu,slow2 kita berubah insyaAllah kalau dari perkara yang kecik kita mampu tinggalkan mungkin perkara yang besar tak mustahil untuk kita meniggalkannya. Mohonlah pada Allah agar Dia sentiasa bimbing hati kita kejalan yang Dia redhai. Islam tu mudah, agama Dia bukanlah agama yang membebankan hamba-hamba-Nya kerana Allah kaya dengan sifat penyayang,sesunguhnya Allah itu Maha Penyanyang lagi Maha Mengasihani =D


.:: Perubahan yang positif,mampu membawa kita kejalan yang diredhai oleh-Nya ::.