Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


♥ bUaT mU teMAn ♥

Assalamulaikum...


     Malam kian menghampiri ku..sang bayu menyapa wajah ku..suasana sepi kian menjadi sunyi dan semakin sunyi, hanya cahaya lampu yang menemani gelapku..
Larut malam seperti ni aku gagahkan juga diriku untuk menceritakan sesuatu pada kalian, kisah yang membuat perasaanku sendri tersentak mendengarnya. Kisah sahabatku sendiri..tidak perlulah aku beritahu akn namanya ckuplah sekadar kisah seseorang yang bergelar perempuan. 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Teman..
terlalu banyak dugaan yang Dia
berikan pada mu..
namun kau tabah menghadapinya..
pertama kali insan itu hadir dalam dirimu
hatimu gembira, bhagia..
dan aku turut bahgia melihat
kau bahagia..
perkenalan kau dan dia bermula..
terukir suda sebuah kisah
antara kau dan dia..
Suka dan duka kalian lalui bersama..
dan aku tahu kau bahagia
bersama-sama dengan insan itu..


Hari demi hari..
bulan demi bulan..
tahun demi tahun..
kau masih bersama-sama dengan insan itu..
syukur kau masih mampu bertahan
dengan insan itu..
tapi sungguh aku katakan aku
tidak suka bila kau bersama-sama
dengan dia..
bkan kerna aku dengki mahupun iri hati
tapi dsebabkan seperkara aku jadi
tidak suka akn dirinya..
ya..aku tahu aku tak patut rasa
seperti ini..
tapi...
susah untuk aku terima dia
setelah apa yang telah kau ceritakan
akn perihalnya kepada ku..
maafkan aku teman.. ='(




Dan sungguh aku kuatir
akn diri mu..
kerna apa???
kerna insan itu...
bukan aku ingin memburuk2kan dia
tapi aku tidak mahu kau menyesal
di kemudian hari..
kau sahabat ku..sahabat baik ku..
aku tak sanggup melihat sahabat ku
bersedih akn sesuatu hal yang kau
sendiri tahu tentang itu..
ye..kau cuba menenagkan aku
kau cuba untuk mneyakinkan aku
tentang insan itu..
tapi kata-kata mu itu belum
cukup utuh untuk menyakinkn perasaanku ini..
maafkan ku sekali lagi teman..  ='(








Aku mohon padamu teman..
janganlah kau bersikap terburu2
untuk mengambil sesuatu keputusan
mintalah petunjuk Illahi..
Dia sentiasa ada utk mu teman..
Aku yakin,Dia akan berikan petunjuk
kepada mu..insyaAllah..
teman ingatlah kata-kata ku ini..
jangan mudah rebah dengan kata-kata
manis si pujangga..
takut-takut kau menyesalinya..
teman aku sentiasa ada buatmu
utk kau luahkan perasaan..
utk kau minta pandangan..
utk kau minta nasihat..
InsyaAllah..aku sentiasa ada buat mu..
Teman aku sayang pada mu..
aku tidak mahu sesuatu yg buruk terjadi
pada mu kelak..
kau jagalah diri mu sebaik mungkin
mohonlah perlindungan dari-Nya..


Teman sungguh aku rindukan dirimu..
semoga satu hari nanti Allah pertemukan kita..
dan semoga persahabatan kita kekal utk selamanya.. =)

p/s : untuk mendapatkan sahabat yang baik,kau jadilah sahabat yang baik buat sahabt2 mu yg   lain :)