Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


TeLaTaH mAnuSia !

Assalamualaiku...


      Syukur Alhamdulillah...aku masih berkesempatan lagi bertemu dengan keluarga yang sangat aku sayangi. Alhamdulillah..aku selamat sampai ke rumah dalam pukul 12 tengah malam. Tengah malam??? uishhh...biar btul beraninye aku nie balik lewat malam. Berani dalam takut juga lah tapi nak buat macam mana tahap xcited aku nie dah melebihan paras ketakutan aku tu yang aku balik juga walaupun da lewat..ehhehe..
Nasib baik lah sempat naik bus dan nasib baik lah juga ada kawan yang tolong hantarkan ke Mc( Melaka Sentral) kalau naik bus awam confirm xsempat punya ! Thanks a lot friend >.<
Aku sampai je dekat Cheras perghh..jalan toksah nka cakap lah kan mmg sesak lah ingtkan naik kereta je sesak rupa2nya dalam train pun sesak juga,dasat sungguh !!


     Tapi dalam penat terkejar2 train tu nasib baik lah tak terlepas train kalau tak mau menangis aku kat situ tapi dalam hati je la nangisnye..hahaha..
Aku sampai je kat platform train tu adalah seorang kakak ni dia tak tau macam mana nak pegi port klang then dia tanyalah aku,so aku jawablah apa yang aku tau,nasib baik gak lah aku tau kalau tak segang le..hehe
Sebaik tarin sampai aku pun naik,nasib menyebelahi aku..aku  dapat duduk xde la penat sangat aku berdiri kn..huhu..
Penat toksah nak cakaplah kan..dalam kepenatan aku tu aku ada la rasa terhibur sikit sebab ape??
sebab mcm2 gelagat manusia yang aku dapat tengok dari umur kanak2 sampailah ke peringkat usia emas..sampai ada satu tahap tu aku rasa nak tergelak sorang2 pun ada gak nasib baik lah aku dapat cover kalau tak buat malu je..huhu.. Ada satu perkara yang membuatkan aku tertarik untuk memandangnye..seorang kanak2 india umurnya dalam 3 tahun lebih kut... Kepetahan dia berkata-kata membuatkan aku sedikit tersentak. Kelincahan dia speaking "english" tu buat aku rasa seronok mendengarnya,hilang lah sikit rasa bosan aku duduk dalam train tu.. Dah la comel lagi bertambah-tambah comel bia dia berborak dengan mak dia. Walaupun mak dia nampak penat tapi mak dia tetepa sabar melayan kerenah anaknya,nampak kemesraan disitu..so sweet  ^////^



       Ada banyak lagi kerenah yang aku lihat tapi malas nak taip..ehehe..so ni je la yang aku dapat share dengan korang. Bagi sesapa yang belum pernah naik kenderaan awam macam bus or train,krang cubalah naik dari situ korang akan nampak telatah2 masyarakat Malaysia, itupun kalau korang jenis yang suka memerhati macam aku..hehe.. Dalam diam ku..mata dan fikiran ku masih ligat melihat dan memikirkan sesuatu yang mampu menyedarkan aku tentang sesuatu iaitu kekuasaan Illahi =)






kata2 seorang teman ku : Setiap orang mempunyai "karekter" masing2