Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


iLmU yG bAiK unTuk DiKoNgsI ♥(◕‿◕ ✿)♥

Assalamualaikum...


       Alhamdulillah..aku dapat jawab math dengan penuh keyakinan dan aku hrap jawapan math aku tu btul ^^
Seronok jugakan buat math nie tp tu pun kalau kita faham cara pengiraan dan konsep dy, kalau tak faham memang hacus la..mcm exam aku sebelum nie..huhu.. Terima kasih banyak2 kepada member2 aku yang sudi ajr math, sebab korang aku faham dan dapat jawab quiz mth tadi.
Sayang korang semua ^///^
Dan tak lupa juga kepada sir, trima kasih sebab sudi membantu kami untuk mendapatkan carry mark yang bagus..thanks a lot !


      Kenapa ye ada sesetengah orang nie kedekut ilmu??? Kenapa mereka tak suka share ilmu yang mereka ada dengan rakan-rakan mereka yang lain? Kalau lah aku ni pandai orangnye..pandai dalam segala hal dan jenis yang cepat pick up aku nak sangat ajar kawan-kawan! Walaupun aku tahu sikit2 je ilmu tu tapi kadang2 perasaan excited nak ajar kawn2 tu melampui batas tapi aku sedaya upaya mengawalnye..hahaha..
Seronok kalau dapat  ajar kawan-kawan nie..kenapa rasa seronok plak??
Sebab apa yang kau tahu, kau share dengan member2 yang lain dan diaorang pon dapat ilmu tu, dalam masa yang sama korang dapat tingkatkan pahala korang. Tapi aku tak faham betul la dengan orang yang kedekut ilmu nie..lokek sangat nak share dengan member2. Makin berkurang ke ilmu korang tu? Setahu aku kalau share ilmu2 dengan kawan2 nie secara tak langsung kita dapat memperluaskan kefahaman kita tentang ilmu tersebut.
      Aku tahu aku bukanlah jenis orang yang pandai sangat tapi salah ke kalau aku tanya sesuatu pekara tentang ilmu tersebut yang aku sendiri tak faham. Aku bukan tak cuba untuk memahami ilmu tersebut, aku cuba sedaya upaya aku memahami ilmu tu dan aku bukanlah jenis yang suka baca buku yang tebal2, lepas tu ada banyak2 perkataan dan yang pling aku lemah aku bukannya terror sangat dalam english nie. Kalau aku pandai dan jenis cepat pick up, aku tak akan susah2 kan diri aku untuk cari kau untuk mintak TOLONG ajarkan ilmu tu.. Ingat aku ni tak malu ke bila pergi cari kau then tanya benda yang aku sendiri tak faham padahal bagi kau benda tu terlalu simple untuk memahaminya ! Aku tebalkan muka aku nie untuk jumpa kau tau, kalau aku terlalu ikut perasaan malu aku nie sampai bila2 aku tak akan faham ilmu tu. Salah ke kalau aku tanya kau?? Kalau kau tak sudi ajar aku, ok fine lepas nie aku tak akan cari kau lagi !
Ada ramai lagi yang sudi ajar la..dan tolong la JANGAN sesekali nk judge orang dari luaran je..
Dan jangan ingat kau sorang je yang PANDAI !! Ye..aku akui kau memang pandai tapi kepandaian kau tu dah membutakan mata kau untuk menilai orang lain.
      Tak sangka pula kau bukan jenis yang suka share ilmu dengan kawan2, kalau aku tahu dari awal2 dulu aku tak akan cari kau, aku tak minta kau tolong ajarkan aku !
Mungkin kau tak fikir akan kelebihan berkongsi ilmu, mungkin kau member yang tanya kau tu jenis orang yang malas nak study. Tapi kalau dia malas nak study sekali pun,tu biar lantak dy la.. At least dy nak juga belajar dan fhamkan pekara tu..tak ada la dia main lepas tangan je.. Sekurang-kurangnya dia berusaha juga untuk belajar walaupun hanya melalui keterangan kau saja. Setiap manusia ni cara beljar lain2 so kau xboleh nak samakan cara kau belajar sama dengan yang lain2. Kalau kau bantu dia beljar,kau juga yang untung,kefahaman kau meluas..pahala pon dapat tau! Kalau kau still x ubah pandangan kau terhadap orang2 yang kau pandang rendah tu, kau jangan terkejut kalau satu hari nanti dia akan jadi lebih tinggi dari kau. Tinggi dari segi apa?? Dari segi ilmu yang dia ada. Allah tu Maha Adil, ingat tu !!


.:: Berkongsi ilmu itu juga Bersedekah ::.


p/s : Maaf kalau2 ada yang terasa..
ini just luahan hati seseorang. dan mungkin 
korang pun pernah alami situasi seperti ini..