Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


KeSayuAn hAti =(

Assalamualaikum...


      Jam 12 tengah hari tadi aku serta keluarga ku berada di Putrajaya untuk menghadiri majlis kenduri perkahwinan jiran kami,kami juga turut menziarahi emak jiran kami itu yang kini menghadapi stroke separuh badan. Majlis perkawinannya disambut secara besar-besaran dan ramai ank2 buahnya menjadi flower gurl, seronok aku tengok..ehehe..
     Dalam kemeriahan masih terselit sedikit kesdihan dan kesayuan dalam hati ku serta ibuku, sebab apa?? Sungguh kami sekeluarga tidak menyangka jiran yang rapat dengan kami kini terlantar sakit di atas katil. Sayu hati ku melihat keadaannya apatah lagi ibuku sendiri. Aku tahu ibuku amat rapat dengannya dan aku percaya ibuku sudah menganggapnya sebagai ibunya sendiri. Yang dulunya dia seorang yang aktif, ramah dengan jiran tetangganya dan petah berbicara kini terbaring lemah. Ya Allah tidak sanggup aku melihat keadaanya, aku tahu dia terseksa, Engkau ringankanlah penderitaan dia dan Kau berikanlah kesembuhan kepada dia.
     Sedih sangat aku melihat keadaannya,aku sudah menganggap dia seperti nenek ku sendiri dan aku tak dapat bayangkan jika orang tuaku menjadi seperti itu. Bila aku bayangkan keadaan itu terjadi kepada orang tua ku kelak,aku tidak pinta mereka jadi seperti itu cuma aku terfikir,adakah aku mampu menjaga mereka jika mereka jadi seperti itu??? Sungguh..aku tak sanggup melihat orang tua ku terseksa,derita dengan keadaan seperti itu. Biarlah ibu bapa ku menjalani kehidupan mereka dengan keadaan yang sihat wal'afiat. Aku berjanji pada diriku sendiri, aku akn jaga ibu bapa ku hingga keakhir hayat mereka,aku ingin membalas jasa2 mereka terhadap ku wlaupun aku tahu jasa mereka tidak dapat membalasnya tapi aku akan berusaha sedaya upaya untuk membuat mereka bahagia dan berbangga dengan ku, Insya Allah aku akan pastikannya !!


"Engkau bantulah aku, berikanlah aku peluang untuk berikan kebahagian kepada kedua orang tua ku dan Kau limpahkanlah kebahagian itu dalam keluarga yang amat aku cintai..amin.."

Satu..
kasihnya abadi tiada tandingi
Dia yang satu..
Dua..
Sayang berpanjangan
membawa ke syurga
kasihnya ibu...
Tiga..
lapar dan dahaga
rela berpayahan
setianya ayah..

p/s : Sayangilah kedua-dua ibu bapa kita sementara 
kita masih berpeluang menyayangi mereka 
dan jadilah anak yang soleh/solehah.

mood : sebak :'(