Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


kEtenTuaN-Mu...♥

Assalamulaikum...     
     



     Gadis A : Awak..jum tgk carry mark math.
     Gadis B : Sir dah tampal ke?
     Gadis A : Dah la kot. Jum la..

     Gadis B : Ok..jum,sementara sir belum masuk kelas lagi.


Mereka berjalan sepantas yang boleh. Dalam hati masing2 rasa nervous, takut, cuak..dan yang sewaktu dengannya.. Sebaik tiba di hadapan bilik lecterur, mereka melihat notice board yang telah sir paparkan kesemua carry mark untuk subject math. 


    Gadis B : Tersentak. Dalam hatinya berkata-kata.. " Ya Allah..sikitnya carry mark yang aku dapat. Apa aku nak buat nie untuk pass sem nie? Astagfirullahalazim.. "


    Gadis A : Tersentak. Sikitnya kita punya. Macam mana nie? Risaulah kalau2 x pass sem nie. (nada penuh dengan kerisauan)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


     Ini adalah salah satu drama sebabak yang sering berlaku dalam kalangan student ipt. Setiap pelajar pasti tidak lari dari perasaan risau, takut apabila mengetahui carry mark masing2. Macam tu juga dengan aku, mungkin aku kelihatan relax, cool tapi dalam hati ni hanya Allah saja yang tahu apa yang aku rasa.
Sungguh aku tidak percaya dengan carry mark yang aku perolehi. Terkejut sangat ! Semuanya di luar jangkaan aku.
     
Aku tahu aku sering leka
dengan keseronokkan duniawi
sehingga aku terlupa tentang
sesuatu yang bisa menjatuhkan ku..
aku lupa akan sesuatu yang amat
penting dalam diri seorang pelajar
kelekaan yang aku cipta sendiri
membawa aku kelaluan
yang mungkin memusnahkan ku..

Sungguh aku tidak
sangka akan jadi seperti ini
sungguh aku tidak menyangka
aku bakal menhancurkan
perasaan ku sendiri
nah..
inilah akibatnya kelekaan ku
inilah akibatnya aku tidak
mampu menguruskan waktu ku
terimalah dengan hati 
yang terbuka
mungkin dengan cara ini 
membuatkan aku tersedar..


Ya Allah...
jika dengan cara ini Kau
menguji hamba Mu ini..
aku terima dengan hati yang terbuka..
aku terima dengan keikhlasan hati
mungkin dengan cara ini
dapat menaikkan semangat ku..
Ya Allah...
berikanlah aku kekuatan
untuk mneghadapi dugaan mu
aku tahu Kau tidak akan
mencampakkan dugaan
diluar kemampuan ku..
kerna Engkau Maha Penyayang
kasih sayang Mu
terpancar dari dugaan yang kau
berikan..

Ya Allah..
bukan aku tidak sedih
dengan apa yang aku hadapi kini
tapi kesedihan ku
cukuplah hanya Kau saja yang
mengertinya
cukuplah hanya Kau saja yang 
menjadi ketenangan buat ku
kesetian Mu.. Kesabaran Mu..
membuatkan aku sedar
Kau sentiasa ada buat ku
saat aku perlukan Mu..
InsyaAllah..setiap kebahagian
setiap kedukaan yang aku hadapi
akan aku luahkan kepada Mu..
aku tak akan mensia-siakan 
kesetiaan-Mu..Ya Rabb..

p/s : Tabahkan hati mu..
setiap  rencana-Nya adalah
yang terbaik buat hamba2-Nya 
mood : sebak :'(