Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


uSahLah bErsEdih...

Assalamulaikum...


      Malam nie aku menerima perkhabaran yang sangat membuatkan aku terperanjat. Perkhabaran apakah???
Kisah seorang sahabat aku yang baru saja "break" dengan kekasih hatinya. Pasal apakah??? Aku sendiri pun tak tahu, belum sampainya waktu yang sesuai untuk dia ceritakannya kepda aku. Mungkin bila ada waktu yang sesuai InsyaAllah dia akn ceritakan kepada ku. Kesian sangat kat member aku sorang nie..sepanjang aku berkawan dengan dia belum pernah lagi aku tengok dia sesedih ni.. Tak sanggup aku melihat keadaan dia macam tue.. Aku sanggup jadi pendengar yang setia untuk dia tak kisah berapa lama sekali pon dan kalau boleh aku nak sentiasa ada untuk dia. Aku tak nak dia sedih2 mcm nie..aku cuba untuk membuatkan dia happy tapi aku tak tau mcm mana..huhu.. Aku hanya mampu memberi kata-kata semangat dan nasihat buat dia. Dan aku harap dia mampu untuk kawal emosi dia,kuatkan semangat mu teman.. =)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Teman..
usahlah kau bersedih..
kesatkanlah air mata mu..
aku tidak sanggup melihat
kau bersedih..
janganlah kau bazirkan air mata
mu buat si dia yang kini
menjadi sejarah dalam hidup mu..

Teman..
tidak salah untuk kau titiskan 
air mata mu..
kerna aku mengerti apa yang
kau rasai..
kerna aku pernah merasai
perasaan yang kini kau alami...
ya..aku tahu kau sakit
aku tahu kau perit menanggung
perasaan mu itu
Teman..
Tabahkanlah hati mu..
kuatkanlah diri mu untuk 
bangkit dari kelukaan mu..
aku yakin kau mampu harunginya
sabarlah dengan apa yang kau
alami kini..
mohonlah kekuatan dari Dia
yang Maha Esa..
Dia menguji mu dengan
cara Dia yang tersendiri
dan Dia tahu sejauh mana 
kemampuan mu menghadapinya..

Teman..
ketahuilah dikau
aku sentiasa ada buat mu..
kerna kau adalah sahabat yang
amat aku sayangi..
aku tahu..
kau yakin dengan jodoh,bukan..
jadi jika insan itu yang diciptakan
untuk mu..
maka yakinlah..
sejauh mana kalian terpisah
kelak pasti hati kalian akan
bersatu kembali..



p/s : Ajal, maut,jodoh
pertemuan ..Hanya Allah yang
megetahuinya. kerna Sesungguhnya
Dialah Maha Mengetahui.