Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


aKu tAk MeNgErTi..

Assalamualaikum...

Bila kita dah sayangkan seseorang susah sangat kita nak buang perasaan tu.. tambahan pula, bila kita dah jatuh hati pada insan tu dan paling teruk sekali bila insan yang kita cinta tu adalah cinta pertama kita. Sungguh aku tak dapat bayangkan orang yang kita sayang sepenuh hati tiba-tiba tinggalkan kita macam tu saja. Errmm..bukan senang nak setia pada yang satu lebih-lebih lagi bila insan yang kita sayang tu ramai peminat, sungguh banyak ujian yang kita bakal hadapi. Tapi jka kita percaya pada jodoh, insyaAllah kita pasti akan bersatu dengan si dia =)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Terlalu banyak dugaan 
yang Dia berikan kepada mu..
terlalu banyak kekecewaan
yang kau alami..
dan terlalu banyak luka
dalam hati mu..
kini  ku mengerti
kenapa kau sukar untuk
melepaskan dirinya..
dan kenapa kau terlalu
berat untuk melupakan
kehadiran insan itu..

tapi sampai kapan kau
perlu menanti kehadirannya?
sampai kapan kau perlu
menanti sesuatu yang tak pasti?
dan sampai kapan kau 
harus melukai hati mu sendiri?


Aku tahu kau lemah tanpanya
aku tahu kau hilang arah
saat dia pergi dari hidup mu
dan aku tahu kau sukar untuk 
terima ini semua..
tapi kau harus kuat..
kau harus tabah mneghadapinya..
bangkitlah duhai Adam..
janganlah kau lemah hanya 
kerna insan itu
janganlah kau menjatuhkan 
maruah mu 
hanya kerna insan itu..

Sungguh aku sedih melihat
keadaaan mu...
dan sungguh aku tidak mengerti
perasaan mu
kerna bagi ku kau bukan
menyintainya kerna Allah..
tapi kerna janji yang telah kau 
lafazkan..
mungkin kau tidak sedar
akan itu semua
kerna diri mu telah dibutakan
oleh cinta insan itu..

Aku tidak mampu membantu mu
hanya kau saja yang dapat
bantu diri mu..
buat diri ku ini..
aku hanya mampu mendoakan
agar kau tabah mneghadapi
dugaan dari-Nya
dan aku hanya mampu menjadi
pendengar setia buat mu..
mohonlah pada Dia..
kerna Dia adalah sebaik-baik
Penolong..
Ya Allah..
kau tabahkanlah hati insan ini
kau berikanlah dia kekuatan
agar dia kuat menyusuri 
kehidupan yang penuh dengan liku
kau berikanlah dia petunjuk
agar dia dapat membuat keputusan
yang terbaik dalam hidupnya..
aminn..

p/s : Usahalah tertipu dengan
kilauan kaca yang penuh
dengan keindahan tetapi ianya
tersembunyi dengan ketajaman
yang mampu melukai mu..