Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


FoR tOdAy!

Assalamualaikum...


        Hai readers ! apa khabar kalian?? dan bagaimana iman kalian?? Marilah kita bersama-sama mempertingkatkan amalan sunat kita untuk kita top up PAHALA kita =)



       Ramai juga dalam kalangan member-member aku ini yang dah di lamar dengan kekasih hati mereka, syukur alhamdulillah...sekurang-kurangnya mereka dapat mengelakkan diri dari terus melakukan dosa, mudah-mudahan jodoh mereka berpanjangan hinggalah ke akhir hayat mereka. Uishhh...lepas ni aku kena buat schedule untuk majlis perkahwinan depa nie, takut2 nnti brtindih dengan yang lain..hahaha (lebih plak! )
Aku perhatikan sekarang ni ramai remaja-remaja sekarang ni berniat nak kawin awal, macam zaman dulu dah datang balik. Dulu zaman mak ayah, kwen awal2 umur baru 18, 17 tahun dah kawin, ni zaman sekarang ni pon macam dah jadi zaman mak ayah dulu. Tapi bagus juga,kuranglah sikit berlakukanya maksiat..hehe


      Tapi aku still tak suka bila diaorang gunakan lamaran tu then diaorang fikir boleh keluar berdua sesuka hati, dating sana sini la..ishh..tolong la sedar sikit, korang tu baru je dilamar as "tunang" bukan "isteri/suami" yang sah dan halal. Tolonglah sedar wahai remaja-remaja sekalian, tolong jangan salah faham dengan istilah lamaran tu. Ingat bila korang dah di lamar dan korang pon dah terima, boleh sesuka hati buat benda2 yang tak elok. Time macam ni la orang tua2 cakap "berdarah manis", syaitan tu tetap ada untuk menarik korang buat benda2 mungkar..please...sedarkah duhai remaja sekalian !!!
Binalah masjid di bawah rahmat Dia, dibawah keRedhaan Dia, kalau dari awal korang dah bercinta, berdating, dengan tiada keredhaan Allah, apa yang akan dapat bila dah kawin nanti?? Fikir-fikirkanlah..
 NO couple UNTIL akad !
p/s : Bila dosa jadi biasa, semua yang haram 
dipandang indah di mata manusia..