Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


aDakaH aKu mAnuSia iTu??

Assalamualaikum...

Sekadar untuk perkongsian ku dengan kalian, walaupun ianya hanya copypaste tapi inilah yang aku ingin kalian renung2kan.. :')


Suatu hari, Raulullah bertanya : " Siapakah hamba Allah yang mulia "??


sahabat menjawab: " Para Malaikat ya Rasulullah "
sahabat lain menjawab : " tentulah para Nabi, merekalah yang paling mulia "
Rasulullah tersenyum lalu berkata : " Ya, mereka mulia tapi ada yang lebih mulia"
para sahabat terdiam lalu berkata: " Adakah kami yang mulia itu ya Rasulullah"
Rasulullah berkata: " Tentulah kalian mulia, kalian dekat denganku, kalian yang membantu perjuanganku, tetapi bukan kalian yang aku maksudkan.."


Rasulullah menundukkan wajahnya, baginda menitis air mata sehingga membasai pipi dan janggutnya lalu berkata : " Wahai sahabatku, mereka adalah manusia-manusia yang lahir jauh setelah wafatnya aku, mereka terlalu mnecintai Allah dan tahukah kalian, mereka tak pernah melihatku, mereka hidup tidak dekat denganku sperti kalian tetapi mereka sangat rindukan ku dan saksikanlah wahai sahabatky, bahawa AKU SANGAT RINDU PADA MEREKA, MEREKALAH UMATKU..."
p/s: adakah aku dalam golongan "manusia" itu? ='(