Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


KeTenAnGan di siNi..

Assalamualaikum...

Kami melangkah..
ianya semakin hampir
hampir di tempat itu..
mereka ke dalam..
aku keluar..
mencari satu sudut 
yang bisa menyembunyikan diri ini
dari mata-mata itu..
pada waktu itu
aku hanya ingin sendiri
aku ingin ketenangan di situ
namun..
aku takut..
takut melihat kegelapan itu
perasaan takut makin 
menguasai diri ku...
aku cuba hilangkan rasa itu
cuba..
dan terus mencuba
sehingga cahaya meyinari aku..
lega..

Perasaan tu muncul lagi..
keliru..gelisah..sedih..
menjadi satu..
aku mohon ketenangan dari-Nya
aku mohon petunjuk dari-Nya
aku cuba tafsir
dugaan yang Dia berikan
namun..
ianya buat ku semakin celaru
aku masih tak dapat
jawapan yang aku inginkan

Dia masih menguji kesabaran ku..
dan aku..
tak kan berhenti memohon dari-Nya
aku yakin satu saat nanti
jawapan itu pasti ada..
Deruan ombak..
angin bayu..
menjadi penemanku saat itu
tenang...
damai..
itu yang aku rasa detik itu
kelopak mata ku bertakung
aku cuba menahannya
jangan menitis duhai mutiara
kuatkan hati..
yakinkan diri..
jangan mengalah..
ku gantung segenap harapan ku
pada Dia yang satu...
agar hati ini tidak terluka
tidak kecewa..
InsyaAllah..jika di izinkan
oleh-Nya
aku pasti ke sini lagi..
dengan jawapan yang aku inginkan
mungkin saat itu aku akan
sujud syukur di rumah mu ini..

p/s: Dengan sebuah senyuman
kita membuka pintu kebahagian dan 
menutup pintu kedukaan