Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


MaLam NisFu Sya'Ban..

Assalamualaikum...

Terjaganya aku dari tidur
aku mengambil wudhuk
aku bersujud aku pada-Nya
memohon keampunan
memohon agar pintu taubat ku
sentiasa terbuka buat ku..
dan tanpa ku sedari 
manik mutiara mulai menitis
dan rasa itu datang kembali


Ku membuka kalam Allah..
sekali lagi manik mutiara tu menitis
dan terus menitis..
aku sendiri tak tahu kenapa
dan aku sendiri tak faham kenapa
rasa itu hadir..
perasaan yang aku sendiri 
tak mengerti..
aku sendiri sudah tak mengenali hati ku
aku akui..
hati ini milik Allah..
Dia bisa membolak balikkan hati ini
tapi..
kenapa saat ini?


Nisfu Sya'ban..
tertutup sudah buku amalan lamu ku
dan kini buka buku amalan yang baru
penuhkah buku lama itu dengan pahala ku?
atau hanya penuh dengan dosa yg bertimbun?
Dialah penentunya..
dan aku sebagai hambanya
akan cuba memenuhkan buku baru itu
dengan pahala-pahala yang bisa
membawa ku ke Mahligai Indah..
mungkinkah hari ini hari terakhir buat ku?
masih adakah hari esok buat ku?
aku sendiri tak tahu dan orang-orang itu
pon tidak mengetahuinya..


Aku berserah pada-Nya..
jika ini kehendak-Nya
jika ini yang bisa kembalikan aku pada-Nya
aku terima..
Ya Allah..hanya kau yang tahu
apa yang aku rasa
sedangkan aku sendiri tak tahu apa yang aku rasa
sesungguhnya Engkaulah Maha Mengetahui..

p/s: La Tahzan