Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


SpA ke SuRaU niE??? O.O

Assalamualaikum...

Siang hari tadi aku dan mak pergi kedai KURMA, kedai ni bukan setakat jual kurma je tapi macam2 ada jual, buah tin ada, apricot, kacang badam, kismis dan banyak lagi la.. Rambang mata di buatnye, ikutkan nafsu macam2 yang aku nak beli tapi di sebabkan bajet lari so dapat beli ape yang patut je la..
Tapi aku dapat beli apricot, buah tin, kacang badam, nouget, coklat dari Turkey, kismis dan kurma =)
Paling aku suka kurma, apricot & buah tin..perghhh....kalau aku makan ni memang tak ingat dunia lagi2 apricot, sedap seyhhh >.<

Ok la sebenarnye point aku bukan nak cerita sangat benda2 ni tapi sebagai permulaan aku cerita la..hahaha..
Dah selesai aku shopping kat kedai kurma tu aku ajak mak aku jalan2 kat SpaceU8, sebenarnye tak de apa sangat pon just aku nk makan "tutti frutti" je dah mengidam sangat kan >.< ehehehehe..
Lepas dah date dengan Mr.Tutti kami pegilah surau, aku dah fikir suarau kat sini mesti kecik je dan tak berapa sangat la kan tapi aku silap ! Tiba je kami kat depan surau tu aku terkejut. Terkejut sebab apa? aku cakap kat mak aku " Mak ni Spa ke Surau?? ", mak aku senyum je.. see korang boleh bayangkan tak keadaan luar surau tu sampai aku cakap macam tu?? tu baru  kat luar, then kami bukak kasut melangkah kaki ke dalam surau tu sekali lagi buat aku tergamam !
Subhanallah..cantiknye !!! O.O
Serius aku cakap, tak pernah lagi aku pegi kat mana2 surau shopping complex secantik ni suraunye, dah la cantik, luas, tenang, kemas..macam kat rumah seyhhh.. kalah rumah aku rasa..hahhaha.. Dalam surau tu tempat sembahyangnye di kelilingi dengan air terjun yang sangat cantik dan mendamaikan jiwa =)
kalau tempat solat muslimah dah luas macam ni patah lagi tempat solat muslimin, luasnya maam dewan(bukan aku cakap tapi salah seorang penjual dalam ni yang cakap)hehehhe..
Ya Allah...tak terkata cantiknya surau ni, sangat2 cantik alangkah bagusnya kalau setiap surau di shopping complex macam ni keadaannye =D

Aku ada ambik gambar surau tu tapi aku terlupa bawak usb, so xdapat nak upload..huhuhu.. tapi aku try search kat google image rupa2nye ada juga..so aku uploadkan untuk korang ye :D
Kalau korang tak pecaya, korang datang sendiri kat SpaceU8 ni, tempat ni baru lagi tak banyak kedai bukak tapi tempat ni ada bowling, wayang pon ada..hehe..
Aku harap sangat surau ni akan kekal cantik sehinggalah tempat ni jadi tempat tumpuan ramai.

Pintu gerbang :)

ruangan solat muslimah =)

air terjun yang mendamaikan jiwa
 ni dalam surau tau :D

ruangan berwuduk

p/s: Islam sangat menitik beratkan soal
kebersihan.. so tolong jaga
kebersihan ye..