Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


AkU HaMpiR TeRtipU

Assalamualaikum...

Bijak kau melakonkan watak-watak mu
di pementasan itu..
kau mengelirukan manusia-manusia ini
dengan lakonan hebat mu..
dan aku sendiri tertipu dengan lakonan
hebat mu itu
hingga aku menjadi asyik melihatnya
namun..
kini baru ku sedari lakonan mu itu
sungguh aku benci akan lakonan mu itu
bila kau dengan manusia ini
lakonan mu adalah diri mu
tapi bila kau dengan manusia itu
kau berubah menjadi satu watak
yang bisa melekakan manusia-manusia
disekeliling mu..
sungguh dusta sikap mu itu
sungguh benci aku melihat lokanan itu
kenapa kau mesti memperlakukan begitu?
kenapa kau harus menipu mata-mata ini?
maaf..
mungkin kasar kata-kata ku ini
namun ketahuilah
ini yang aku rasa tika itu
mungkin yang lain bisa kau butakan
dengan lakonan mu itu
tapi tidak bagi ku
ini yang aku dapat tika ini
tiada helah yang bisa kau lakonkan
untuk kau menutupi sikap mu lagi..

p/s: Ingat kau berpijak dibumi 
yang nyata..
jika kau masih tidak sedar akan 
ini semua..
maka teruskanlah lakonan mu itu