Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Keadaan Ku Begini Bukan Begitu..

Assalamualaikum...

Terfikir sejenak..
siapakah aku di masa depan?
apa akan jadi pada aku kelak?
aku bukan seperti manusia itu..
dan aku bukan dilahirkan dalam 
keadaan sebegitu..
keadaan ku hanya sebegini..
yang tiada apa untuk dimegahkan

Aku masih disini..
mengorak langkah satu persatu..
meniti titian yang penuh duri
menghadapi hari-hari mendatang
dengan penuh harapan
agar hari-hari ku dihiasi dengan cerita indah
namun..
tak semua yang kita rancang 
akan berakhir seperti perancangan itu

Bila aku terfikir perihal itu
manik mutiara membanjiri mata ini
aku cuba menahan
agar tiada siapa melihatnya..
aku menyembunyikan soal itu dari semua
namun tidak dari-Nya..
mungkin perjalanan ku akan berakhir di sini..
dan aku bakal menapak ke dunia
yang penuh dengan helah
namun ianya tidak mematahkan semangat ku
kerna semangat yang ada dalam diri ini
hadir saat aku memikirkan mereka..
Mungkin insan lain bisa berada di sini
tapi aku mesti berada di situ
demi mereka dan demi diri ini..
rezeki telah ditetapkan oleh-Nya buat kita
dan kita harus mencari rezeki itu
untuk kita terus bertahan..
mungkin kalian tak mengerti dan
aku tak minta untuk kalian mengerti..
kerna mungkin satu saat nanti kalian
bakal fahami apa yang ingin aku sampaikan..

p/s: Aku perlu faham soal "itu", 
meskipun tidak diluah oleh "mereka"..