Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Luahan Hati III

Assalamualaikum...

" Sepatutnye aku publish post ni kelmarin tapi disebabkan ada perkara yang tak dapat di elakkan, so aku hold dulu..hehe..maaf ye =) "

*dibawah ini entry yg ingin ku kongsikan*

Bila aku teringat kata2 orang tu tadi, tiba-tiba aku teringat kat makcik2 aku. Urmm..ada juga orang cakap aku macam tu kan, ingatkan makcik2 aku je..hahhahah..tapi aku tak marah pon, aku akui..hehehehe..tapi tolong jangan salah faham ye, betulkan persepsi anda terlebih dahulu terhadap insan2 yang seperti aku..hahhaa..
Nak tahu apa kata mereka yang aku maksudkan, ni lah kata2 mereka ===> " ada orang cakap aku dah gatai dok sibuk cakap soal kahwin. " 
Urmm..cakap je pon, tak kan tak boleh kot !
hahhaha..never mind, aku tak salahkan orang2 yang cakap macam ni pon. Normal la kan perempuan bicara soal ni, siapa yang tak nak kawin awal kan, betul tak kawan2??? ehehhehe..

Makcik2 aku penah pesan :
 " Aina, jangan nak kawin awal sangat, habiskan dulu belajar tu, lepas tu kerja, dapat la tolong mak ayah. "

aku sekadar senyum saja tapi hati ni bicara..
"Eh...Kau siapa nak cakap macam tu, mak ayah aina pon tak nasihatkan macam tu. Mak ayah aina lebih kenal aina macam mane. (maaf aku memang kasar)

Tak pe la, biarlah mereka nak kata apa pon, aku tak kisah, ini hidup aku dan ini diri aku, yang boleh tentukan adalah parents aku dan diri aku sendiri, selain dari tu...2,3 kli jugak la aku akan fikirkan..hahaha...
malang la sape kawin dengan aku ni kan, keras kepala sungguh ! -___-
* Jika aku mampu terima kau seadanya, kenapa tidak kau *

Satu hari tu kami sekeluarga pergi jalan-jalan, ketika tu dalam kereta dan aku mulai bersuara.

me : "Mak, kalau aina kawin awal mak marah tak"? dalam hati ni hanya Allah je tau betapa takutnye nak tengok riaksi muka mak dengan ayah aku time tu. berdebaw-debaw..hahhaha

mak: " Kawin je la..dah ada calon ke??" dengan muka yang sangat tenang.

aku terus toleh kearah mak aku, serius sangat terkejut dengar jawapan mak aku.
me : "betul ke ni??" dengan suara terkejut.

mak : " Iye, kalau dah ada, kawin je la, kenape?"

hati ni dah berbunga2. hahahha.. me : "tak de pape, saje tanya..heheehe.."

Mak ayah aku sangat sporting dari dulu sampai la sekarang dan mereka tak pernah sekat keinginan aku tapi satu je yang aku selalu jaga dari dulu lagi. KEPERCAYAAN !
Aku sangat jaga kepercayaan mereka terhadap aku sebab aku tak nak mereka buruk sangka terhadap aku dan aku tak nak mereka hilang kepercayaan mereka terhadap aku. Setiap apa yang aku buat, setiap apa yang aku pilih, aku mesti bagitahu parents aku dulu. Nak keluar dengan adik pon aku bagitahu nak kemana inikan pula nak keluar dengan kawan2, of course la aku bagitahu. Sebab aku tahu setiap apa yang kita buat perlu mendapat RESTU ibu bapa, apa yang dilarang  oleh mereka jangan dibuat !

Soal kawin pula, walaupon parents aku dah bagi "green light" tapi tak bermakna aku gatal2 sibuk cari partner dalam hidup aku. Yes..aku memang suka update tentang perasaan, soal cinta tapi tak bermakna aku tengah bercinta kan. Hati kita ni ada macam2 rasa so tak kan aku nak menidakkan apa yang aku rasa, dan ruagan ini aku jadikan sebagai tempat untuk meluahkan apa yang aku rasa. Kalau aku nak berangan nak kawin ke, nak jadi puteri ke nak berangan itu ke,ini ke.. itu pilihan aku dan kalau ada yang tak suka baca tu, tak payah la gatal2 nak baca.  :p
<==== jangan ikut cara ni ye :)

Keinginan aku memang ingin berkawin awal (salah satu impian) tapi masih banyak yang aku perlu terokai dan masih terlalu banyak impian yang aku ingin laksanakan, salah satunye ialah aku ingin ubah suai rumah parents aku menjadi lebih selesa, bukan besar tapi selesa, insyaAllah..
Degree, Master?? urmmm..memang aku inginkan tapi aku sendiri tak pasti, andai kata aku tak dapat "itu" aku tak menyesal pon sebab masih banyak lagi impian yang lebih utama untuk aku laksanakan.
Ini baru dua, ada banyak lagi impian yang aku ingin capai dan aku tak terlalu mengharapkan semua impian ku tercapai, apa yang aku mampu capaikan aku capai, insyaAllah.. =)

p/s: Restu Ibu Bapa 
aku sangat titik beratkan