Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


TenTanG inSaN iTu..

Assalamualaikum...

monolog : " ape yang aku nak ceritakan nie? Idea dah ada tapi macam mne nak susun ayat dan tajuk ape yang aku patut letak? urmmm.. "

Tentang seseorang..
yang agak rapat dengan ku
segala suka dan duka kami
kongsi bersama
Dan kini dia sedang bertarung
dengan perasaannya sediri
keliru..takut..risau
semuanya bercampur baur
dan dia sendiri tidak menyedari
bila "perasaan" itu wujud dalam dirinya
mekipun dia cuba untuk mengabaikannya
namun perasaan itu hadir tatkala itu..
Aku mengerti apa yang dia rasai
aku tahu kenapa dia takut
dan aku mengerti kenapa dia cuba
mengelakkannya..
masanya belum tiba
masanya belum sesuai
untuk membiarkan perasaan itu hadir
dalam dirinya
cukup dia dikecewakan
cukup dia di permainkan
moga dia kuat menghadapi cubaan ini

" Ya Allah.. jika ini belum masanya jangan biarkan
dia jatuh hati pada insan itu "

Duhai adam..
tahukah kau bahawa hati hawa
sangat mudah terusik
jika niat mu hanya sekadar untuk
berteman dengannya
jangan biarkan dia berharap pada mu
kawal layanan mu..
kawal kata-kata mu
jangan sakiti hati hawa ini
dan jangan biarkan dia dikecewakan sekali lagi..
p/s :Sesungguhnya hati ini milik Allah..