Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


aKu bUkaN inSan yG hiNa !!!

Assalamualaikum...

* Inspirasi dari rancangan "Selami Jiwa" *

Aku dianugerahkan buat kalian
aku hadir bagi penyeri hidup kalian
tapi kenapa aku di layan sebegini?
kenapa aku di pandang dengan
pandangan sebegitu?
hina sangatkah aku ni?
aku tidak pinta untuk di lahirkan
aku tidak pinta untuk ada penyakit sebegini
tidakkah kalian mengerti?

Aku cuba bangkit
bangkit dari dunia yang hina ini
bangkit dari tomahan kalian
namun
aku tidaklah sekuat itu
aku perlukan dokongan dari kalian
aku perlukan kata-kata semangat kalian
tapi apa yang aku dapat?
hanya cacian
hanya makian dari kalian !
sungguh hinanya aku di mata kalian
apa salah aku?

Adakah kerana aku ini anak haram?
adakah kerana aku ini punya HIV?
aku tak inginkan ini semua !
bukan aku yang pinta
layakkah aku di layan sebegini
sedangkan itu kesilapan mereka !!
sampai bilakah aku terus dilayan
seperti sampah ?
sedangkan aku perlukan pertolongan kalian
aku juga inginkan kasih sayang
tapi..
siapakah yang sudi menghulurkannya?


Firman Allah bermaksud : " bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat."  (Suruh Al-Baqarah : ayat 214)

Kalian tentu  fahamkan apa yang aku cuba sampaikan..
dan kalian pasti mengertikan perasaan "mereka"
layakkah kita menghukum "mereka" anak-anak yang 
yang dipandang hina oleh masyarakat, sedangkan itu bukan
kesilapan mereka. Siapa kita untuk menghukum mereka begitu?
mereka masih kecil, mereka tak mengerti apa-apa,
mereka juga inginkan kehidupan seperti kita tapi kenapa kita
layan mereka seperti sampah !? :(
fikir-fikirkan lah..
p/s: Not everyone understand, some
easily judge and say something
that makes them feel more painful !