Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


JanGaN RamPaS !

Assalamualaikum...

Tadi
sebelum kami sekeluarga berangkat pulang ke rumah
di dalam kereta ada seekor belalang masuk ke dalam kereta
adik aku pon menangkapnya
lalu memegang kakinya
*korang fahamkan macam mana gaya memegangnya kan*
lalu ayah ku berkata
"lepaskan dia kat luar tu"
aku pula menyampuk
"tah kau ni, lepaskan cepat, kesian dia jangan seksa dia !"
lalu adik ku melepaskannya.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

di atas tu hanya permulaan penceritaan,
mungkin apa yang aku cuba nak sampaikan korang
tak kan faham atau mungkin korang keliru.
tapi cuba korang fahamkan kalau tak nak tak pe, aku hanya ingin berkongsi saja
Aku sama seperti kalian
aku jugak makhluk-Nya
yang dicipta untuk hidup, untuk menikmati
keindahan alam-Nya
dan aku tidak lupa akan tugas ku
setiap waktu aku berzikir, itulah tugas ku
tapi kalian?
kalau aku seperti kalian pasti aku tidak mensia-siakannya
dan jika kalian di tempat ku
pasti korang mengerti "kenapa aku tidak mensia-siakannya"
apa yang aku cuba sampaikan
adalah jangka hayat ku !
bila-bila saja hayat ku bisa di carik oleh
insan-insan seperti kalian yang tidak punya hati perut !
aku dibiarkan sengsara, kau rampas apa yang aku perlukan
sedangkan itulah keperluan ku !
tapi apa yang kalian fikirkan?
hanyalah keseronokkan, bukan !?
p/s: aku cuba bayangkan, 
dan aku mengabarkannya