Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


SuaRa HaTi ini..

Assalamualaikum...

Berita tentang itu semakin meluas
berita tentang itu menjadi perbualan
setiap insan
sungguh berita itu amat memilukan
sungguh berita itu amat menyedihkan
kata simpati terluah
tumpahnya rasa belas kasihan saat memandang
wajah mereka

mereka bertarung !
meraka di serang bertalu-talu !
mereka di bakar hidup-hidup !
kejam !
kau sangat kejam !

Apa salah mereka?
apa yang mereka telah lakukan !
apa dosa mereka sehingga kau 
menzalimi mereka?
kau memang kejam !
anak yang tidak mengerti apa-apa
kau membakarnya
yang tua, yang muda mahupun wanita
kau membunuh mereka dengan kejam sekali
sungguh hati kau sangat busuk !
lebih busuk dari bangkai !
Ya..mungkin mereka tiada senjata yang 
canggih lagi hebat
namun doa dari kami semua adalah senjata
mereka untuk membinasakan kau !
ketahuilah Allah sentiasa berada di sisi mereka..
Dan aku di sini..
melihat kekejaman itu
aku di sini mendengar rintihan mereka
namun apa daya aku?
hanya  doa yang mampu ku titipkan
di setiap sujud terakhir ku
diiringi titisan doa yang tidak putus buat kalian
di setiap tadahan ku
aku merintih kepada-Nya
doa dan berdoalah
kerana tidak banyak sumbangan yang mampu
kita sumbangkan
dan sedarlah saat ini 
meskipun hanya sebaris doa mungkin doa
itu yang Dia perkenankan
moga-moga Dia memakbulkan doa aku
dan mereka yang lain...
p/s : "Roh syuhada' terbang ke syurga,
roh kita  belum tentu dimana sudahnya"
-unknown-