Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


DuNia SeNi ♥

Assalamualaikum...

Selesai menunaikan solat asar tadi
terasa mata ku.... namun ku tahannya dari
terus mengalir..
perasaan rindu datang menjanggah..
momori demi memori memenuhi
ruang fikiran ku..
aku rindu saat tu
saat kami berkumpul !
saat kami ketawa bersama !
saat kami dinasihati..
masih terngia-ngia suara insan itu..
insan yang pernah membuat aku 
terasa hati dengannya..
sungguh kata-katanya menikam jiwa aku
tidak tajam mana pun kata-katanya
tapi yelah hati ni sungguh sensitif ketika itu
mungkin aku tidak pernah di marahinya
sekali bila terlepas, kecut rasanya..hahahaha
tapi jika difikirkan balik
itu bukan makian tapi nasihat !
dan lama-kelamaan aku mulai mengerti sikapnya,
aku terima dengan hati terbuka.
Ya..dia umpama bapa ku di sini,
nasihatnya, kata semangatnya dan madah
pujangganya ku genggam erat !
Dunia seni???
sungguh aku tak pernah terfikir untuk melibatkan diri
dalam bidang ni..
bukan bermakna aku membenci dunia ni, aku tidak pernah
memandang serong pada dunia ni..
lagipun ada juga ahli keluarga ku terlibat dalam bidang ni
dan sampai sekarang dia masih aktif.
Ibu, ayah dan keluarga ku yang lain
terkejut aku melibatkan diri dalam dunia seni ini..
alhamdulillah..ibu dan ayah ku tidak menghalang keinginan ku
malah mereka turut memberi dorongan kepada ku.
Tidak sia-sia aku melibatkan diri dalam dunia ni
serius aku cakap tak pernah lagi aku lihat
kelab yang betul2 terasa seperti ahli keluarga sendiri.
mungkin aku tak rapat dengan mereka tapi kasih sayang
mereka aku dapat rasainya..
terutama insan itu !
insan yang banyak berkorban demi keluarga ini,
kerana insan itu kami masih mampu berdiri..
tapi setelah apa yang terjadi, 
mampukah kami bertahan??
mereka-mereka itu benar-benar inginkannya??
benar-benar ingin terlibat dalam dunia ini??
jika benar kalian inginkan, buktikannya !!!
bukan hanya di bibir kalian berkata-kata
tapi buktikan dengan sikap kalian !


p/s : No "I" in T.E.A.M !!