Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


kePerhaTinaN mu buaT kU teRhaRu...

Assalamualaikum...

Dia seorang insan yang prihatin
penyayang..penasihat yang baik..
dia melayanku seolah2 aku ni adik
kandungnya sedangkan kami
tiada apa-apa ikatan.
Namun dia tidak pernah berkira dengan ku,
tidak pernah minta balasan atas semua
pertolongan yang dia hulurkan.
Aku sangat terharu dengan keprihatinannya
persis seperti abang menjaga adiknya sendiri.

Dulu aku impikan kehadiran seorang abang
yang mampu menjaga ku
dan kini mungkin Allah menghantarnya kepada ku
meskipun tiada hubungan darah
tapi ukhwah yang dia hulurkan ikhlas luhur dari hatinya
dan dia membuktikannya !
cuma aku agak kekok dengan nya, aku takut
aku ni hanya menyusahkan dirinya.
dah banyak kali dia pesan jangan rasa macam tu
mungkin aku memerlukan masa untuk hilang rasa tu..

Tadi dia hubungi ku..
bertanyakan khabar ku..
dan sekali lagi aku ditegur olehnya
gara-gara ada seseorang mengkhabarkan perihal ku
kepadanya dan dari situ aku terkantoi dengannya
dan paling aku tak sangka kawan2 dia boleh kenal aku !?
perghhh...dah la dy tu orang terpengaruh dekat melaka ni
tak semena-menanya aku kena tempias u___u
lepas ni tak boleh la aku nak balik lewat2 sebab ada pemerhati.

Tapi aku sangat bersyukur sebab Allah pertemukan aku
dengan dia.
Seorang abang dan seorang rakan yang baik =)
terima kasih kerana menjaga ku..
terima kasih atas segala nasihat mu..
dan terima kasih kerana sudi melayan kerenah ku..
p/s: " Orang tegur bukan sebab benci
tapi sebab sayang ! "