Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


LuahaN haTi 9

Assalamualaikum...

Terfikir sejenak..
terdiam..
keliru..gelisah..takut..
sesuatu yang tak pasti itu
menganggu kotak fikiran ku..
bukan ingin membebankan diri 
tapi perkara itu muncul sendiri
dan membuatkan aku terfikir tentang itu

Adakalanya bila aku fikirkan perihal itu
bisa buat ku tersenyum..
dan adakalanya bisa ku khuatir
dan mampu mengalirkan manik mutiara
giler kan !
benda yang tak sepatutnya fikir
aku tetap memikirkannya
dah banyak kali aku ingatkan diri ni
tapi masih berdegil !
maafkan aku..
Aku mampu cerita kepada mereka
tapi untuk buat mereka mengerti 
mungkin tidak..
siapa je yang faham??
siapa yang melaluinya, dia saja yang akan
mengerti apa yang aku rasa
yang mereka disana hanya bisa bersuara
bukan untuk menyelaminya..
aku tak marah dan aku tak berkecil hati
sebab aku tahu bukan senang memahaminya..
dan kadang2 aku sendiri tak mampu mengerti
tapi itulah yag aku alami..

Sekali lagi aku merepek di sini..
aku tak tahu nak luahkan macam mana
dan aku sesekali takkan meluahkannya di sini
cukup hanya Dia yang mengerti
tanpa ku cerita pada-Nya, tanpa ungkapan bermadah
Dia faham apa yang aku rasai dan dia tahu apa
yang aku cuba sembunyikan meskipun aku tahu
tiada satu hal pon yang bisa aku sembunyikan dari-Nya
Disetiap sujud tidak pernah ku putus mendoakannya..
aku redha dengan apa jua yang bakal terjadi
dan aku yakin ada kemanisan disebalik kepahitan
yang mungkin bakal ku terima..
p/s: "Bila Allah tetapkan sesuatu untuk kamu,
sebenarnya itulah yang terbaik buat mu.."