Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Cerita Hari Nie..

Assalamualaikum...

Bukan nak kutuk bukan nak memerli
tapi kalau orang kita sendiri perlaku begitu pada kita
lebih baik aku angkat kaki, diamkan diri
aku rasa setakat ni baru 2 orang yang
faham apa yang cuba sampaikan
dan aku rasa mereka rasa apa yang aku rasa
Yes !
aku memang pemikir yang negatif
tapi bukan bermakna aku negatif sepanjang masa
negatif ada perlunya dan ada tempatnya
maaf aku bukan insan yang sangat mulia dan daif
aku punya hati, aku punya perasaan
aku bukan manusia yang boleh kau pandang sebegitu rupa
kalau aku diberi peluang untuk berbicara tadi
banyak yang ingin ku perkatakan
aku percaya pada rezeki, aku percaya pada ketentuan-Nya
In shaa Allah aku cuba lakukan solat istikarah
untuk bantuku dalam membuat pilihan ini
mungkin buruk bagi ku, tapi terbaik dari-Nya

Aku minat bidang tu
tapi aku tak tahu bagaimana untuk aku buktikan pada mereka
hanya dengan kata-kata?
hanya dengan muka penuh keyakinan?
nak ke mereka lihat itu semua??
orang seperti mereka, mahu ke beri peluang orang yang seperti aku ni?
masih wujud jugak orang yang mahu jatuhkan orangnya sendiri
tahniah !
tahniah aku ucapkan dan ini sangat berpengalaman untuk aku
pengalaman dan kata2 mereka seumur hidup ku
aku takkan pernah melupakannya..
andai kata aku dipertemukan dengan insan seperti mereka
aku tahu bagaimana untuk aku aturkan langkah ku..
p/s: " Minat yang mendalam bukan
 bermakna akan membantu kita untuk mengapainya"