Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Kehidupan Baru ^_____^

Assalamualaikum...


Alhamdulillah..
selesai sesi pertukran hostel baru dan alhamdulillah
hostel ni sangat sangat awesome !
nampak mewah gitu..hahahaha
dan perabot dy of course la semua baru kan dan aku harap sangat
betch2 yang akan datang dapat jaga perabot ni dengan baik
macam aku buat ! 
*cewahhh...puji diri sendiri tak boleh blah tu -___- * 

Rumah baru, suasana baru, udara baru dan
aku harap kehidupan baru =)
kehidupan baru?
urmmm...bunyi macam teruk je kan kehidupan aku sebelum ni..
takde la teruk mana tapi yela bila kat tempatbaru mestilah
kita pon nak kehidupan yang baru, yang fresh gituuu ~
tapi sememangnya aku snagat mengharapkan suasana yang indah..
Semoga Allah memberkati persahabatan diantara aku dengan housemates
dan kawan2 aku yang lain.
Dan kalau bolrh aku tak nak ada persengketaan dalam persahabatan kami ni
baik secaa terang-terangan ataupon sebaliknya..

Teman..
aku cuma ingin berpesan dan pesanan ini bukan untuk kalian saja
pesanan ini juga aku tujukan untuk diri aku sendiri
kita perteman biarlah ikhlas kerana Allah..
cuba elakkan dari bermasam muka hanya kerana perkara kecil mahupun besar
cuba elakkan rasa iri hati..
ye aku tau perkara tu bukan mudah tapi at least kita CUBA, lets try ok ;)

Teman..
tiada istilah "kebetulan" dalam persahabatan ni
percayalah..
ini semua rancangan dari-Nya
kita dipertemukan untuk menjalinkan ukhwah diantara kita
jadikan ukhwah itu ukhwah yang sangat indah
jangan sia-siakannya dengan persengketaan
dan aku mohon pada kalian
tanamkan dalam diri tu sifat pemaaf dan elakkan sikap pentingkan diri
yes..at the same times we should be selfish tapi perlu kena dengan masanya !
dan aku pohon sangat-sangat
jaga ukhwah diantara kita jangan rosakkannya hanya disebabkan hal remeh
be mature friends..
masing2 dah besar takkan nak tunggu umur angka 20 ke atas baru nak jadi mature !
dan aku tak mintak kalian jadi mature sepanjang masa, ada masanya kematangan kita diperlukan..
i really2 love our friendship and please dont destroy it !

p/s: Terima takdir yang telah Dia tetapkan untuk kita, 
ikhlaskan hati untuk menerimanya !