Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Bahasa Mu Mencelakakan Insan lain!

Assalamualaikum...


Bila aku mulai membenci
aku akan terus membenci
bukan benci dengan 'manusia'
tapi benci akan sikap 'manusia' itu
bukan ingin ku katakan diri ini sempurna
tapi aku tidak di didik untuk bersikap 'begitu'
dari kecil hingga akhir nafas ku
tidak ku tanam dalam diri ini untuk bersikap 'begitu'
mungkin mereka kata sikap 'begitu' perkara biasa
tapi tidak pada ku..
dan tidak akan ku tanam dalam diri anak-anak ku kelak
untuk bersikap 'begitu'.
Kita manusia
punya hati, punya jiwa
sekali dikatakan begitu mungkin kau memaksudkannya
atau mungkin tidak !
tapi untuk tidak itu mungkin suku dari yang mengiakannya !
mungkin sikap itu 'biasa' bagi kau
tapi tidak pada orang di sini..

p/s: "aku rasa dalam semua agama di dunia ini tidak 
ditanam dalam diri penganutnya untuk mencaci maki pada insan lain, bukan?
maka,jaga tutur kata mu kerana itu mencerminkan keperibadian mu"