Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Bicara hati hamba-Mu..

Assalamualaikum...

Dunia semakin menyepi..
burung-burung berhenti bersayap
sang bulan semakin menyerlahkan diri di balik awan
sang bintang semakin menyerikan dunia..
dan bibir ini masih belum berhenti berzikir..

Minda masih ligat berfikir..
adakah besok aku masih berpeluang melihat sang mentari?
adakah besok aku masih berpeluang mendengar nyanyian burung?
adakah besok aku masih berpeluang melihat 'hidup'nya kota ku ini?

Ya Tuhan..
adakah taubat ku diterima..
adakah amalan ku Kau terima
adakah aku tergolong dalam hamba-hamba-Mu yang beriman
sering kali persoalan-persoalan itu berlegar di kotak fikiran ku
dan sering kali itu aku menjadi takut !
Ya Tuhan..
aku ingin menjadi hamba-Mu yang taat kepada Mu
aku ingin menjadi insan soleh..
aku ingin menjadi umat Muhammad yang berpeluang bertemu dengan Mu dan baginda..
dan aku ingin menjadi bidadari syurga-Mu..

Layakkah aku?
siapa aku untuk diberi sebegitu rupa?
aku hamba yang hina..
setiap hari melakukan dosa
hinanya aku Ya Tuhan !
aku malu kepada-Mu..
aku malu untuk bertemu dengan-Mu..
diri ku kotor !
penuh dengan dosa !
sungguh aku malu Ya Allah...
mahukah kau terima diri ini?
dan persoalan itu jawapannya hanya ada pada-Mu
dan aku hanya mampu berusaha dan berdoa untuk
menjadi 'tetamu' Mu dan penghuni syurgawi..
p/s: "Hati ini terbakar rindu.. 
merindukan 'ketenangan'dan 
aku masih berjalan untuk mencari ketenangan itu.."