Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Think of That !

Assalamualaikum...

We're Malaysian right??
tapi kenapa masih ada segelintir di antara kita memilih untuk tidak mengundi?
seriously aku tak faham golongan yang punya pemikiran macam ni
padahal kau nak duduk kat negara ni, kau nak apa yang negara ni bagi tapi
kau tak mengundi?
what???
dah la tak megundi, lepas tu boleh pulak kutuk2 parti ni la, parti tu laa..
apa sebenarnya kau nak ha??
dah ramai aku jumpa golongan yang macam ni yang tidak menjalankan tanggungjawabnye
dan antara alasan yang aku dapat dari golongan ni :

1. Aku tak suka politik ni.
2. Aku tak nak pilih pemimpin yang tak amanah
3. Alaa..kalau aku sorang je tak mengundi tak effect pon !

Alasan yang ke-3 tu paling aku tak suka ! dan aku rasa pemikiran macam tu sangat la cetek !
Hello !
kalau sepuluh orang berfikiran macam tu, kau ingat tak effect ke !?
sungguh kesian orang yang berfikiran macam ni.

Tak semestinya orang yang mengundi ni WAJIB kena suka isu2 politik.
tak semestinya orang yang mengundi ni WAJIB berdebat dengan orang2 lain, konon nak pertahankan parti yang kau undi tu !
Tolong laa.. jangan berfikiran terlalu sempit boleh tak !
korang nak duduk Malaysia kan?
korang nak apa yang Malaysia ni bagi kat korang kan?
so jalankanlah tanggungjawab korang tu, bukannye susah pun nak mungundi tu, bukan setiap tahun pon kena mengundi !
uhhh...manusia manusia, kalian memang bijak memberi alasan, bijak dalam berkata-kata tapi satu tindakan pon tak ada kann.. #Fakta !

Aku bukan nak kutuk ke apa, tapi ianya hakikatkan !?
ke korang rasa apa yang aku cakap ni salah?
ke korang rasa aku ni terlalu taksub soal ni??

tak kisah lah korang nak fikir aku macam mana, tapi satu je aku nak sampaikan..
"tolong jalankan tanggungjawab anda"
perkara yang paling berat untuk kita pikul adalah AMANAH !
so korang ingat mengundi ni bukan amanah lah ye??
masa ni lah korang nak tentukan siapa KHALIFAH yang layak memerintah negara kita ni, 
tapi kalau hampir separuh adanya "golongan" macam ni, tak hairan la kalau terjadinya
kesalahan dalam pemelihan pemimpin.

Diam..
dan fikir-fikirkan apa yang aku cuba sampaikan
jangan hanya suka melantang !
tak guna kau melantang tapi tanggungjawab kau biarkan lepas..