Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Kecantikkan Wanita?

Assalamualaikum...

Kecantikkan?
Perempuan?

Kecantikkan dan perempuan tidak boleh dipisahkan.
Perempuan/ wanita sangat sukakkan kecantikkan, kekemasan..
walaupun dia pakai pakaian simple tapi kekemasan sangat di titik beratkan.

aku?
yes, aku sangat sukakan kecantikkan
tapi bukan kecantikkan yang "Hotstuff" 
cukup penampilan ku ringkas, selesa dan bersih itu sudah cukup buat ku.
tak perlu make up yang terlalu over
tak perlu perhiasan yang menonjol
cukup dengan pakaian yang kemas dan menutup
itu dah boleh menampilkan diri kita cantik dan selesa..

Tapi ada sesetengah kaum hawa ni mereka tidak mengambil berat
soal kebersihan !
uhh kebersihan?
ape kaitannye??

of course ada kaitan beb !
kalau kau berpakaian labuh sampai menyapu segala benda di lantai
adakah itu dinamakan bersih?
tak salah nak labuh tu, aku tak cakap pun kena pakai ketat2, singkat
maksud aku disini labuh tu biar berpada !
labuh tu biar terjaga kebersihan pakaian tu..
jangan lah sampai orang nampak "kelabuhan" pakaian kau tu sampai
menampakkan keselekehan..
selekeh yang aku maksudkan disini, bila dah labuh smpai heret banda2 di lantai
kan dah kotor tu ! bila dah kotor, selekeh namanye tu !
so dalam islam memang menitik beratkan soal menutup aurat tapi
kebersihan juga penting kan, jangan lupa tu !

Biarlah kita tampil kemas sebagai muslimah..
dari situ dah menampakkan kecantikkan diri kita
tak perlu make up over, fashion yang up to date untuk kelihatan cantik.
bagi aku pakaian menutup aurat itu wajib !
kemas+bersih+cantik = PERFECT !!
Islam itu mudah, agama islam ini bukan menyusahkan umatnya tapi memudahkan
kita ni je yang merumitkan.