Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Tika hati ini berbisik...

Assalamualaikum...

Qaisy & Laila..
movie yang sangat aku kagumi
mungkin ada yang mengatakan cerita itu membosankan
namun bagiku ada kisah yang perlu kita tahu dan ambil tahu
dari situ kita selami jiwa mereka yang 'disana'
walaupun ianya hanya sebuah filem
tapi bukan filem yang kita nilai
tapi nilai kisah yang cuba mereka sampaikan..

sikit pun aku tak bosan menontonnya
walaupon berulang kali..haha
sungguh aku teringin ke sana
aku ingin merasa apa yang mereka rasa
walaupun ianya hanya sementara
aku ingin menjadi sukarelawan mereka
aku ingin membantu mereka
aku ingin merawat mereka

Tapi aku takut !
bukan takut keadaan di sana
tapi aku takut air mata ini mengalir melihat mereka
sedangkan melihat video sahaja laju air mata ini mengalir
inikan pula melihat dengan mata ku sendiri







sebuah buku dan sebuah filem mengisahkan kisah yang hampir sama cuma berlainan tempat.
Buku dan filem yang sangat aku kagumi dan berjaya menyentuh hati kecil ini.
Tahniah kepada kalian kerana berjaya membuat para pembaca dan penonton terpaut pada
karya kalian =')

" Ya Allah..
Kau lindungilah umat islam di sana dari zalimi
Kau berikanlah umat islam di sana kekuatan untuk pertahankan tanah air mereka
dan Kau bantulah mereka, sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik Penolong "
Aamiin...