Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Customer Always Right???

Assalamualaikum...

Customer always right !?
uhhh.. aku benci ayat ni !
dan aku tak suka orang gunakan ayat ni..
bayangkan kalau semua perniaga menggunakan istilah "Customer Always Right" dan semua customer
pegang kata-kata ni ?!
aku rasa mau lingkup semua perniagaan yang ada kat dunia ni !
yelaa..bayangkan kalau semua customer jenis ikut kepala dy je...
dia rasa dia sorang je betul dan apa yang dia mintak tu betul !
dan sebagai peniaga yang pegang ayat ni jugak mau lingkup perniagaan dya.
ikut je apa yang customer tu nak padahal dia tau yang dia tak melakukan tu tapi oleh sebab words ni
peniaga tu sendiri beralah dengan customer yang jenis macam tu.

Ada sesetengah keadaan ayat ini perlu tapi ada sesetengah keadaan ayat ni perlu dielakkan
sebab kita tak tau niat seseorang tu. Dia tau salah dia tapi oleh sebab dia customer dan dia tak nak terima kesalahan dia so dia tetap akan pretend apa yang dia rasa betul !
yela kan "Customer always right" !

Mungkin kau sebagai customer kau tak kan faham kenapa words ni sangat tak sesuai sebab kau tak pernah menjadi seorang perniaga, bila kau dah merasai dan melalui keadaan sebegini kau akan faham apa yang aku cuba sampaikan !
Bagi aku takde istilah "Customer always right", kita manusia ada buat silap dan tak payah kau nak berperang mulut semata-mata nak betulkan kata2 kau lainlah kalau kau ada bukti kan !
ni dengan bukti takde kau nak pretend apa yang kau rasa betul !
uhhh...I hate it !
Before you act, think first !!