Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Hati Lelaki..

Assalamualaikum...

Bila kau dah beri hati kau pada si dia
aku yakin pasti kau akan menjaga hatinya sebaik mungkin
tidak mahu dirinya disakiti
tidak mahu dia kecewa
tidak mahu dia terluka
namun..
tanpa kau sedari perasaan kau sendiri kau abaikan
kau rela melihat si dia bahagia sedangkan hati kau merintih
kau diam kan saja..
bila si dia menyatakan tentang perasaannya terhadap kau
sekali kali hati kau terluka
sedangkan kau sedaya upaya menjaga hatinya
tapi dia ???

*break

Itulah manusia !
sanggup mempermainkan perasaan orang lain
dan dirinya pula sanggup dirinya di permainankan
kerana apa??
kerana SAYANG !
kerana CINTA !
sanggup korbankan perasaan sendiri demi si dia bahagia
aku tak mention sesiapa, benda ni umum !
lelaki mahupun perempuan ada yang sikap sebegini !
dan aku tak menyalahkan sesiapa, baik lelaki mahupun perempuan !
ini soal hati..
soal perasaan !
siapa yang boleh ubah?

*break

Kalau aku ditempat kau
aku rasa mesti aku lakukan perkara yang sama
kerana sayang, dibiarkan saja
sedangkan perasaan penuh dengan luka !
tapi yelah kan
SAYANGlah kata kan !!
Bila ada insan yang menyayangi kau
tolong la hargai !
jangan toleh ke belakang,
jangan pandang sejarah lalu
pandang kehadapan
lihat siapa yang ssentiasa ada di sisi kau
lihat siapa yang sentiasa sudi mendengar leteran kau?
menahan amarah kau
memujuk diri kau !
jangan kerana sejarah lalu
kau lupakan dia yang sekarang ini !
sejarah tetap sejarah !
jika benar kau ingin toleh kebelakang
lepaskan dia secara baik
jangan mainkan hatinya...

*Break

Aku ni bukan la Dr.Cinta
dan aku sendiri pon tak pernah alami keadaan sebegini
tapi aku sebagai manusia dan aku cuba meletakkan diri aku ditempat dia
dan aku dapat rasakan apa yang dia rasa,
berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul !
tolong laa..
kalau korang pernah alami dan tengah alaminya sekarang
please !
jangan mainkan hati sesiapa pun
kalau tak suka cakap tak suka !
kalau tak sayang cakap tak sayang !
jangan jadi HIPOKRIT !
dan jangan kecewakan hati insan lain termasuk hati kau sendiri !
kalau kau tak mampu jaga hati kau sendiri, macam mana kau nak jaga hati orang lain??
jika betul kau hargai kehadirannya..
jaga hati dia, jaga perhubungan korang
yang lepas biarkan lepas..
jangan sesekali biarkan sejarah lalu mengganggu perhubungan korang.
p/s: "Many people NEVER get what they DESERVE,
because they're too busy HOLDING things they're supposed too LET GO !