Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Kisah kita berbeda..

Assalamualaikum...

Mungkin kisah hidup ku tak seindah kisah hidup kalian
tiada apa untuk aku ceritakan pada kalian
aku hanya manusia biasa
tiada istimewanya
bohong aku cakap kalau aku tak cemburu melihat mereka
cemburu itu tetap ada
tapi aku perlu bijak mengawalnya
andai aku cemburu
apa yang aku dapat?
hanya sakit dihati saja
biarkan saja
biarkan mereka dengan hidup mereka
dan aku dengan hidup aku
adakalanya aku mengeluh juga
tapi sebenarnya tidak la teruk mana kehidupan aku
cuma kadang-kadang aku yang tak pandai bersyukur
itulah sifat manusia
sering lalai dalam nikmat yang telah Dia berikan pada kita
setiap dari kita ada kisah yang tersendiri,
terpulang pada kita ingin coraknya seperti apa
dan aku pasti mencorakkannya mengikut keinginan hati
tapi Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya
dan kita sebagai hamba perlu akur dengan setiap takdir-Nya
mungkin keindahan hidup aku akan tiba satu saat nanti
dan mungkin tika itu mereka pula mencemburui aku...