Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Sahabat/Cinta ??? :/

Assalamualaikum...

Dah lama tak update blog ni kan..
okay kali ni aku nak cerita tentang ikatan sebuah persahabatan..
actually aku baru je habis tengok cerita 18++ forever love !
haaa...korang jangan ingat ni cerita lucah plak
mentang2 la ada 18++, pikiran korang pon dah fikir benda lain la ye
no! no! no!
cerita ni tak lucah pon tapi agak terserlah sosialnya.
Sosial tentang ape?
okay, cerita ni kisahnya tentang kisah percintaan anak-anak remaja
yang baru nak meningkat naik
macam budak-budak sekolah menengah tu..
budak+bercinta
hahahha...normal kan dengan keadaaan dan zaman kita yang sekarang ni.
Remaja+Cinta tak boleh di pisahkan (mostly)

Tapi yang aku nak sampaikan disini bukanlah tentang isu "Cinta"
tapi tentang "persahabatan" !
dalam cerita ni ada 4 orang sahabat baik yang sangatlah rapat..
hahhaha..dah kata sahabat baik mestilah rapat kan, ape la aku ni ! -,-
4 sahabat dan 2 pasangan couple(korang boleh imaginekan)
actually, aku sangat bangga dengan persahabatan mereka ni
enjoy sama-sama
nangis pon sama-sama
seorang sahabat sanggup ambil risiko demi kebahagian sahabatnya..
dia sanggup korbankan dirinya demi kegembiraan sahabatnya yang lain
even, mereka semua ni sosial, ada masalah family
tapi masing-masing tak mementingkan diri
masing-masing setia diantara satu sama lain
dan paling aku bangga sekali dia sanggup mati kerana sahabat+cinta.
korang kena tengok cireta ni baru faham ape yang aku maksudkan tapi
jangan terkejut dengan isi cerita ni
just open minded, ambil isi dalamannya yang cuba pengarah ni sampaikan bukan
mengkritik isi luarannya !
Susah sebenarnya kita nak jumpa sahabat yang betul2 layak digelar sahabat
even kita rapat sekali pon
tapi belum tentu semua hal kita mampu cerita pada dia
mungkin kita taknak beban kan dia
atau mungkin kita tengok dia jenis yang bukan suka dengar problem orang lain.
maybe thats why, ada sesetengah dari kita ambil langkah untuk berdiam diri
dari menceritakan problem dia.
bagi aku nilai persahabatan lebih berharga dari nilai ikatan percintaan yang belum tentu
si dia tu jadi milik kita.
dan aku rasa sangat kecewa bila ada sesetengah dari kawan aku sendiri lebihnya nilai
percintaan tu, maybe mereka tak perasan, MAYBE !!
but its okay, aku malas nak ambik port pon, mereka dah besar so mereka lebih tau mana baik
mana buruknya kan, yang pasti biarkan mereka happy forever,
Jangan lupa jemput aku makan nasi minyak diaorang dah la #TakPasal