Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Surat untuk Bonda..

Assalamualaikum...

Bonda...
ingin sekali aku memeluk mu tika ini
ingin sekali aku baring di peha mu
ingin sekali aku meluahkan rasa hati

Bonda...
andai kau mengerti apa yang aku lalui
aku pasti
kau pasti gelisah, khuatir dengan anak mu ini
aku ingin pulang tika ini
sekarang !
tapi
kengkangan kerja membataskan perlakuan itu

Bonda...
susahkan nak puaskan hati orang
susahkan nak buat orang pandang kita
manusia lebih memilih manusia yang nilainya lebih tinggi
yang macam aku ni..
hanya sampah !

Bonda..
aku tahan mutiara ini dari mengalir
aku berlagak senyum dihadapan mereka
hati??
hanya Dia saja yang mengerti
barangkali
ini ujian buat ku..

Bonda..
aku ingin tinggalkan dunia ini
dunia yang buat aku jadi hipokrit
biar dibenci
dari menjadi hipokrit kan..
dari situ kita dapat nilai
mana satu kaca, mana satu permata..
p/s: "Let it go,
i'm give up !"