Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Rezeki aku, kau dan mereka !

Assalamualaikum...

Aku percaya masing-masing punya REZEKI
Had mana
tahap mana
semuanya sudah ditentukan oleh Dia
tapi kita sebagai manusia
perlu juga berusaha
tanpa usaha
rezeki tidak datang bergolek kan..

Usaha sudah,
berdoa sudah,
tawakal pun sudah,
lepas tu nak buat apa?
REDHA & SYUKUR!
itu yang penting..

terima dengan hati yang terbuka
kalau kau dapat banyak mana pun rezeki tu
tapi kalau kau tak redha dan bersyukur
pasti terpalit rasa 'tidak cukup' dalam diri tu
dan itu yang aku pernah rasa !
apa yang aku rasa
aku tulis..
buat ingatan suatu saat nanti.

Bangga dengan kejayaan kalian?
sedangkan kejayaan itu bukan dari kalian sendiri
kejayaan seperti itu yang kalian inginkan?
teruskan kalau itu jalan pilihan kalian..