Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Platform kerjaya aku !

Assalamualaikum...

15 Ogos,
bermulanya langkah pertama ku di alam pekerjaan setelah tamatnya
diploma IT,
Syukur alhamdulillah atas rezeki dari-Nya aku berpeluang mendapatkan
pekerjaan yang diharapkan oleh orang tua ku..

S.M.E Corp,
haaa...ape tu SME Corp??
nahh, this a link of sme corp : http://www.smecorp.gov.my
all about SME ada dalam link tu.
Syarikat ni merupakan platform kerjaya ku meskipun hanya berstatus "sambilan"
aku harap kata-kata orang sekeliling aku menjadi satu doa ntuk aku terus
menyambung khidmat ku di sini,
dan aku harap di sini aku berpeluang menimba banyak pengalaman
dalam menghadapi apa jua masalah dan situasi dalam syarikat ni

Hari ini merupakan hari ke-3 berkerja
alhamdulillah setakat ni semuanya okay
kawan-kawan semua baik, satu kepala la senang citer !
akak2 aka senior2 kat situ pon jenis sempoii, caring lagi tu !
tapi setakat ni takde lagi kerja sebab kami perlu kenal dulu
latar belakang syarikat dan skop kerja kami
maybe, esok lusa kerja dapat laa
tapi tadi pon dah start sebenanya,walupon baru buat sikit 
but at least aku dah dapat gambaran skop kerja aku macam mana
all about GST woo !
this a BIG PROJECT !
terasa bangga sebab aku tepilih dalam mengendali projek besar negara MALAYSIA
so i need to do some processing in GST for PKS laa..

So aku harap aku tak buat mistake !
bukan la tak buat mistake langsung, mana ada manusia tak buat silap kan
dan silap tu la yang buat kita lebih berhat-hati, tapi bab kerja ni
melibatkan ramai pihak, so sekali buat silap boleh berkait dengan orang lain
so thats a big thing, rite !?
but I hope so everything gonna be okay =)
guys, please pray for me ;)
xoxo, daaa~
p/s:"There are no secrets to success,
its a result of preparation,
hard work & learning from failure."