Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


Manusia oh manusia !

Assalamualaikum...

Hai readers !
cehh...hai reaaders konon,
macam la kau ada banyak pembaca aina --'

*tarik nafas

Dah lama sangat ku tak bukak sesawang ni
sampaikan aku rasa kekok nak menaip
hahaha !
tapi aku ada idea apa yang aku nak merepek kat sini
thats why aku bukak sesawang yang dah bersawang sangat ni..hohoho

Dah dekat dua bulan aku berkerja
and macam yang jadi kat aku
its normal la kan
kalau takde yang berlaku tak mencabar la kan
TAPI !
yang mencabarnye tu
aku tak faham kenapa orang yang lebih tua dari aku
yang lebih banyak pengalaman dari aku(wakil utk geng2 officemate sekali)
tersangat la dengki dengan kami yang budak baru ni
kami tau kami ni baik, 
tapi tak perlu la kot sampai nak berdengki-dengki dengan kami
korang yang da lama brkerja, yang lebih arif dalam soal kerja
kenapa peru risau or tergugut dengan kehadiran kami ni??
atau kau sengaja cari salah kami spaya bos pandang lain kat kami??

aku bukan nak fikir negatif pasal ni
tapi kena la juga berhati-hati dengan orang2 macam ni
this is some of part my challenging at office
mula-mula tu rasa macam menampah jugak nak terus kerja kat situ
tapi bila aku fikir2 balik dan bila kena nasihat bagai
betul jugak kata mereka, takkan la aku nak giveup keje kat sini
hanya sebab attitude orang2 yang macam ni
this is my challenging and I must face it !
aku tak boleh nak expect dunia kerja ni maca dunia balaja
time belajar pon ada dugaan
inikan pula time dah berkerja kan !

so aku tekadkan dalam hati
janga dilayan sangat dengan orang2 macam ni
jangan dok pikir sangat kata2 mereka
buat hal sendiri je..
buat je baik kat dpe
selagi boleh hadap,teruskan saja
Allah kan ada
His know what the best for us !

ACTUALLY,
kerja kat situ best ape
environment dy, okay sangat !
company pon orang kita jugak
cuma tu laa
bila ada nye orang2 yang sebegitu
itulah yang merosakkan mood untuk bekerja
tapi
tu masa mula2 aku kena
 sekarang,
pekak kan telinga saja !

and I still remember the words from my teacher


BE the BEST
DO the BEST
YOU are the BEST 
p/s:"Cut off fake people
for real reason,
not real people
for fake reason."