Langkah Kehidupan Hamba Allah
This is me



Kembara Kehidupan Tentang Aku

"Semua penulis akan mati,
hanya karyanya yang akan terus abadi.
Maka tulislah sesuatu yang dapat membahagiakan
dirimu di akhirat nanti."
[Saidina Ali bin Abi Talib]



Let's Chat!

Photobucket


Followers


Thank You


COMMON SENSE!


Assalamualaikum...

Hari ni aku nak share ape tu erti COMMON SENSE.
mungkin korang rasa kita semua ada sifat ni
atau pon mungkin ada yang fikir tak semua manusia ada sifat ni,
okay,lets go the true story that i wanna share.

setiap kali aku balikdari kerja, nak tunggu bus
mesti akan terserempak dengan orang-oran buta
"orang-orang" okay, bukan "orang"
tengah orang semua nak cepat balik dari kerja
or mungkin ada yang nk cepat pergi dating or what else..
time tu la aku akan nampak sikap COMMON SENSE itu !

sebab apa?
sebab, time tu ada certain orang buta ni nak melintas jalan
yang sangat sibuk dengan keretanya, bus nya, motosikal nye
can u guys imagine that situation?
saat tu korang akan nampak golongan yang macam mana akan bantu orang buta ni
ada yang aku nampak orang yang tengah jalan laju2 ni 
tiba-tiba patah balik untuk pimpin orang buta ni melintas jalan
ada pulak tu yang orang bangla/nepal bantu diorang
dan paling aku terharu,
satu hari tu hujan gerimis(yg mmg memerlukn payung), sorang orang buta ni nak melintas jalan
alhamdulillah ada orang bantu, then tengah hujan ni ni menunggu bus
dy berdiri tanpa payung sikit pon dia tak merungut or mintak tolong sesiapa even dia tau
ada orang kat sebelah dia, dia hanya diam dan tunggu bus sampai.
hujan makin lebat, takde orang yang datang kat dia nk payungkan dia
tiba-tiba datang akak sorang ni bertudung biasa saja berkejar payungkan dia,
tersentak aku melihatnya, sanggup akk tu datang kot untuk share payung dengan dia
seriously, aku sangat sebak tengok akk tu yang sanggup datang payungkan dia
sedangkan ada lelaki yang hampir dengan dia buat dunno jee....
ada pula perempuan bertudung labuh pon buat dunno jee..
Hello, orang tu kurang upaya kot !
tiba-tiba aku terpikir dia yang buta atau korang yang buta???

Dari sini aku dapat satu input,
tak semua manusia ada sifat COMMON SENSE !
"Dont judge a book by its cover"
kebaikkan seseorang bukan datang dari rupa paras, jantina, pemakaian or what
but tu semua datang dari HATI yang ikhlas nak membantu
Serius aku katakan, setiap kali nak balik kerja
aku mesti nampak oang-orang buta ni
so, time macam ni la orang2 yang kurang pahala nak menambahkan pahala-pahala mereka
hahahhaha..macam aku !
tapi setakat ni aku tak pernah berpeluang bantu mereka sebab ada je yang akan datang membantu.

itu saja yang aku nak share,
fikir2 kan dan aku harap korang tak tergolong dalam golongan orang tak buta tapi buta !

p/s:"To many Human,
but too small HUMANITY"